قطعات یدکی چینی در نمایندگی های فروش خودرو

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

هردم از این باغ بری می رسد!

قطعات یدکی چینی در نمایندگی های فروش خودرو

عصر خودرو : معاون سازمان استاندارد از کشف موارد متعددی از عرضه قطعات یدکی غیر استاندارد در سطح نمایندگی‌های خدمات پس از فروش بعضی از خودروسازان خبر داد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا iبهادر کاظمی – معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار نمود:‌ کنترل کیفی قطعات یدکی عرضه شده در بازار خدمات پس از فروش خودرو یکی از اقدامات نظارتی سازمان استاندارد است.
وی با بیان اینکه در بازرسی‌های اخیر موارد متعددی از عرضه قطعات یدکی غیراستاندارد در سطح نمایندگی‌های خدمات پس از فروش بعضی از خودروسازان کشف شده است، خاطرنشان نمود: فراتر از آن مواردی بوده که قطعات غیراستاندارد در بسته‌بندی شرکت تامین‌کننده قطعه خودروساز عرضه شده که در این مورد نیز iبه خودروساز مربوطه تذکرات جدی داده شده است.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در واقع بعضی از تخلفات رخ داده مربوط iبه مواردی است که نمایندگی خارج از شبکه تامین خودروساز قطعات بی‌کیفیت را عرضه می‌کند و در مواردی نیز خودروساز قطعات بی‌کیفیت را در سطح نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود توزیع نموده است.
وی افزود: این قطعات غالبا بدون شناسنامه بوده و مشخص نمی باش کجا و با چه ویژگی‌های استانداردی ساخته شده‌اند البته بیشتر این قطعات از چین وارد شده و بعضی از آن‌ها نیز ساخت هند است.
کاظمی با بیان اینکه در بازار خدمات پس از فروش خودرو نمایندگی‌های خودروسازان را iبه صورت ویژه کنترل می‌کنیم، تصریح نمود:‌ در کنار تذکر و اخطار در موارد متعددی مسئول نمایندگی متخلف iبه دادگاه معرفی شده و حتی حکم زندان نیز برای متخلفان صادر شده است.

دوشنبه ۸ آبان   ۱:۴۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.