قلی‌خسروی: اجاره‌ بهای مسکن از شاخص تورم گذشت

۰۲خردادماه،

http://www.bananews.ir/« امسال اجاره‌ بهای مسکن از شاخص تورم عبور کرد» این گفته رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک مبنی بر افزایش نرخ اجاره‌ بها در سال جاری است.

طبق روال طبیعی، هر سال اجاره‌ بهای خانه در شهرهای بزرگ ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد اما نیمه دوم سال قبل که بازار مسکن با شوک قیمتی همراه بود، علاوه بر افزایش قیمت فروش مسکن، نرخ اجاره بها هم افزایش یافت؛ به گونه‌ای که در بعضی موارد این افزایش قیمت بیش از ۲۵ درصد رسیده است.

به گزارش دراین باره مصطفی قلی‌خسروی – رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک – به خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: امسال اجاره‌ بهای مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

وی معتقد است: جهش قیمتی در پایان سال قبل سبب این افزایش قیمت‌هاست.

به گفته قلی‌خسروی سه جهش قیمتی مسکن در سال‌های ۶۸ ،‌۸۶ و ۹۱ نشانگر رشد قیمت مسکن در کشور بوده و با بالارفتن قیمت هر متر خانه،‌ اجاره و رهن نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به وعده مسئولان مبنی بر برطرف شدن مشکل مسکن تا پایان سال جاری اظهارکرد: بارها گفته شده با تحویل واحدهای مسکن مهر، مسکن مهر خودمالکی، بافت فرسوده و افزایش ساخت و سازها این مشکل برطرف می‌شود.

 

ابتدای همین هفته نیز وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های خود را برای کنترل بازار اجاره مسکن در آستانه فصل جابه‌جایی اعلام و تاکید کرد: با افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن مهرتا قبل از فصل تابستان، بازار اجاره خانه را در سه ماهه تابستان کنترل خواهیم کرد.

نیکزاد که معتقد است پیش از سال نو قیمت مسکن از نظر روانی افزایش یافته، اکنون با تزریق واحدهای آماده به بازار تلاش بر کنترل قیمت‌ها دارد.

به گفته وی باید دولت و مجلس فکری برای خانه‌های مازاد داشته باشند چراکه ۴۰۰ هزار واحد خالی در تهران وجود دارد. از سوی دیگر با توجه به صدور پروانه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی ماه‌های قبل و ۴۰۰ واحد آماده افتتاح نباید هیچ گونه کمبودی در عرضه مسکن داشته باشیم.

طبق آنچه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران وجود دارد که می‌تواند بازار مسکن و اجاره و جابه‌جایی‌های تابستان را تحت تاثیر قرار دهد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.