قهرمانی تیم والیبال نشسته ایران پارالمپیک ۲۰۱۶

در یازدهمین و آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، تیم ملی والیبال نشسته مردان در دیدار پایانی، برای کسب مدال طلا برابر تیم بوسنی به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر یک این تیم را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

در یازدهمین و آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، ملی‌پوشان والیبال نشسته کشورمان برای تصاحب عنوان قهرمانی به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین، رقیب دیرینه خود رفتند و  با نتیجه ۳ بر یک توانستند این تیم قدرتمند را شکست دهند و هشتمین مدال طلا کاروان ورزشی منا را به ارمغان بیاورند.

در آخرین روز از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در مرحله فینال مسابقات والیبال نشسته مردان، تیم ملی کشورمان به مصاف تیم قدرتمند بوسنی رفت که با برتری در سه ست متوالی عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به خود اختصاص داد.

شاگردان هادی رضایی در ست اول توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ تیم بوسنی را شکست دهند، اما در ست دوم این تیم بوسنی بود که با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ توانست این ست را به نفع خود پایان دهد.

در ست سوم تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در یک رقابت تنگاتنگ و فشرده و با نتیجه ۲۵ بر  18 توانست تیم قدرتمند بوسنی را شکست دهد و در ست چهارم و پایانی این رقابت‌ها والیبالیست‌های کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ توانستند بر تیم بوستی غلبه کنند و هشتمین قهرمانی این رقابت ها را به نام خود ثبت کنند.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم های برزیل و مصر برای کسب نشان برنز به مصاف یکدیگر رفتند که تیم مصر با شکست تیم میزبان توانست جایگاه سوم را کسب کند. این دو تیم در فینال پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با یکدیگر مواجه شده بودند که بوسنی با غلبه بر ایران قهرمان شده بود.

ایران در بازی های پارالمپیک ریو در گروه B با تیم های بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین همگروه بود و در گروه A نیز تیم های برزیل، مصر، آلمان و آمریکا حضور داشت.

تیم ملی والیبال نشسته ایران با ۵ دوره عنوان قهرمانی و ۲ دوره عنوان نایب قهرمانی بازی های پارالمپیک، یکی از پر افتخارترین تیم جانبازان و معلولین محسوب می‌شود.

کاروان ورزشی ایران با ترکیب ۱۱۱ ورزشکار و در ۱۲ رشته ورزشی دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته زنان و مردان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر حضور داشت.

گردآوری:گروه ورزش ممتاز نیوز
momtaznew.com/sport
منبع:isna.ir

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.