قهوه، درد کتف و گردن را کاهش می دهد

افرادی که ۹۰ دقیقه پیش از نشستن جلوی رایانه قهوه مصرف می کنند درد کمتری در ناحیه گردن و کتف های خود نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی کنند، احساس می کنند.

فارس: محققان دریافتند که مصرف قهوه، دردهای ناحیه کتف و گردن را به خصوص برای افرادی که روزانه تحرک کمی دارند مانند افرادی که با رایانه کار می کنند، کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، این تحقیقات نشان می دهد: مصرف قهوه چه بسا به افرادی که پشت رایانه کار می کنند، کمک می کند تا دردهای ناحیه گردن و کتف خود را کاهش دهند.

محققان بیمارستان بازتوانی سوناس در نروژ دریافتند: افرادی که ۹۰ دقیقه پیش از نشستن جلوی رایانه قهوه مصرف می کنند درد کمتری در ناحیه گردن و کتف های خود نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی کنند، احساس می کنند.

این تحقیقات نشان داد: این درد همچنین در آن دسته از افرادی که در گذشته دچار درد مزمن در ناحیه گردن یا کتف های خود بودند، کاهش می یابد.

در این تحقیقات آمده است: روشن شد ۱۰درد افرادی که کار روزانه آنها ایجاب می کند تا کمترین تحرک عضلانی را داشته باشند از درد گردن و کتف ها رنج می برند.

محققان ۱۸ نفر از جمله ۲۲ نفر را که دچار دردی در ناحیه گردن یا کتف بودند به همراه ۲۶ فرد سالم زیر نظر گرفتند

 آنان ۱۹ نفر از شرکت کنندگان در این تحقیق را انتخاب کردند تا صبحگاه قبل از آغاز کار روزانه خود چای یا قهوه بنوشند.سپس از این افراد خواسته شد که بعد از گذشت ۹۰ دقیقه کاری را از طریق رایانه با استفاده از موس انجام دهند.

محققان دریافتند: افرادی که قهوه خورده بودند، درد کمتری در ناحیه گردن یا کتف نسبت به افرادی که قهوه مصرف نکرده بودند، داشتند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.