قوانین جدید اداره نظارت و ارزشیابی دست تهیه کنندگان را می بندد

محمد نیک بین:

سینماپرس-گروه سینما/محمد نیک بین شرط ارائه منابع مالی برای صدور پروانه ساخت را مفید ندانست.به تازگی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر کرده است برای صدور پروانه ساخت فیلم های سینمایی تهیه کننده و کارگردان باید منبع مالی تولید فیلم خود را مشخص کنند.

محمد نیک بین تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس نتیجه اعمال طرح مشخص شدن منابع مالی را تنها بسته شدن دست تهیه کنندگان دانست و اظهار داشت: زمانی که یک سینماگر به عنوان تهیه کننده تایید می شود و درخواست پروانه ساخت می دهد، یعنی امکان تهیه منابع مالی لازم برای تولید یک فیلم را دارد. با ایجاد چنین طرحی تهیه کننده هربار که می خواهد فیلمی را بسازد باید قبل از هرچیز به دنبال مدرک برای توانایی ساخت فیلم به اداره نظارت و ارزشیابی باشد.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه اداره نظارت و ارزشیابی پیش شرط برای صدور پروانه ساخت در نظر گیرد، باید شرایطی را فراهم کند تا کسانی مجوز تهیه کنندگی دریافت کنند که توانایی تولید فیلم را داشته باشند. این درحالی که طی دو سال گذشته به ۳۰۰ نفر از افرادی که نمی شناختیم مجوز تهیه کنندگی ارائه شد و این مسئله سبب شد تا به سینما صدمه وارد شود.

نیک بین ادامه داد: حضور این تهیه کنندگان تازه وارد به سینما سبب شد تا مشکلات مختلفی از جمله صدور پروانه ساخت فیلم و در ادامه تولید نشدن فیلم ها به دلیل نبود بودجه ایجاد شود.

وی در پایان تصریح کرد: باید به این مسئله نیز فکر کنیم که چرا چنین قوانینی قبلا وجود نداشت؟چنین ضوابطی که ناگهانی توسط اداره نظارت و ارزشیابی اعلام می شود تنها به روند تولید در سینمای ایران صدمه وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۴۴۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.