قوه قصاییه از تقویت اقتصادی جریان انحرافی جلوگیری کند

عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت جریان انحرافی بعد از پایان دولت دهم ، گفت: ادامه حیات و یا پایان یافتن جریان انحرافی بعد از دولت دهم بستگی به عملکرد قوه قضاییه دارد.

وی با بیان اینکه جریانی می تواند به حیات خود ادامه دهد که عقبه اقتصادی داشته باشد، افزود: هم اکنون جریان انحرافی از درون دولت تزریق می شود، اما بعد از اتمام دولت دهم برای ادامه حیات نیاز به منابع مالی دارد، لذا اگر این جریان منحرف عقبه اقتصادی خود را قوی کند برخورد با آن مشکل خواهد شد.

این استاد دانشگاه، با اشاره به وظیفه قوه قضاییه در برخورد با جریان انحرافی، تاکید کرد: قوه قضاییه می تواند در مهار جریان انحرافی نقش عمده ای ایفا کند؛ اما اگر اراده آن برای مهار جریان انحرافی جدی نباشد، جریان انحرافی شکل گرفته در دولت احمدی نژاد همچون جریان انحرافی درون دولت هاشمی تداوم می یابد.

وی تصریح کرد: جریانی که در حاشیه دولت هاشمی شکل گرفت با نفوذ در دانشگاه آزاد و شخصی کردن اموال آن، یک منبع مالی خوبی برای خود به وجود آوردند، بنابراین اگر در مورد جریان انحرافی هم این تعلل صورت بگیرد، با ایجاد ثروت ناسالم برای خود، تبدیل به یک باند قدرت خواهند شد.

سلیمی نمین با تاکید برآنکه باید از گذشته درس عبرت بگیریم، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید با برخورد جدی با جریان انحرافی و کوتاه کردن دستان آن از بیت المال نگذارد این جریان به باند قدرت تبدیل شود، که در غیر این صورت مهار کردن آن سخت می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.