قوی‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران

VX7 ایسوس یکی از لپ‌تاپ‌های ویژه و خاص این برند در بازار داخلی است که به دلیل همین خاص بودن قیمت بالایی هم دارد.

دنیای اقتصاد: این گزارش برای انتخاب بهتر شما در میان برندهای برتر در زمینه لپ‌تاپ‌ها است.
 
اگرچه در ماه‌های گذشته و به ویژه دو هفته اخیر، شرایط بازار به نحوی بوده است که توجه و گرایش اکثر خریداران لپ‌تاپ به سمت نمونه‌های ارزان قیمت است، اما لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای که قیمت‌های بالایی دارند هم خریداران خاص خود را دارند.
 
خریداران این لپ‌تاپ‌ها را کاربران حرفه‌ای که از لپ‌تاپ خود انتظاری بیش از یک کامپیوتر شخصی همراه دارند تشکیل می‌دهند.
 
طراحان به ویژه طراحان صنعتی، گرافیست ها، تدوینگران فیلم، تصویر و افرادی که با عکس و… سرو کار دارند، گیمرها و… از دسته افرادی هستند که نیازشان به یک لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای موجب می‌شود که در جرگه خریداران این نمونه‌های گران قیمت در بازار قرار گیرند.
 
حتی اگر نرخ دلار در بالاترین رقم ممکن باشد یا اگر این کالاها به دلیل کاهش موجودی قیمتی بالاتر از آنچه باید داشته باشند.
 
در این گزارش ما به بررسی بازار لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و همچنین معرفی گران‌قیمت‌های بازار لپ‌تاپ می‌پردازیم.
 
پس اگر شما هم از علاقه‌مندان لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران قیمت هستید این گزارش را بخوانید.
 
** این حرفه‌ای‌های فوق گران

APPLE و SONY از برندهایی هستند که سابقه‌ای طولانی در عرضه لپ‌تاپ‌های گران قیمت دارند و در حال حاضر شاهد عرضه لپ‌تاپ‌های گران قیمت آنها در بازار هستیم.
 
هرچند که نمونه‌های گران قیمت این برندها فروش چندانی نداشته و اکثرا به طور سفارشی وارد بازار می‌شوند، اما برای راضی نگه داشتن مشتریان همچنان این محصولات به بازار عرضه می‌شوند.
 
به غیر از این برندها، توشیبا، ام‌اس‌ای، ایسوس، دل و… هم نمونه‌هایی گران قیمت به بازار عرضه کرده‌اند که البته در شرایط فعلی مخاطبان چندانی در بازار ندارند.
 
به گفته ارشادی، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت، جریان ورود لپ‌تاپ‌های فوق حرفه‌ای و گران از زمان رونق بازی‌های کامپیوتری و عرضه لپ‌تاپ‌هایی موسوم به لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ سرعت گرفت و همان‌طور که شاهدیم، در یکسال اخیر برندهای مختلفی در این زمینه مدل‌های متنوعی به بازار عرضه کرده‌اند.
 
به گفته وی، رشد تنوع در برند و مدل این لپ‌تاپ‌ها که به سری فوق حرفه‌ای و گران قیمت موسومند، اگر چه قدرت انتخاب خریداران را افزایش داده است.
 
اما در نهایت فردی که قصد خرید یک لپ‌تاپ با قیمت بالای سه یا چهار میلیون تومان را داشته باشد ترجیح می‌دهد به سراغ برند APPLE برود.
 
به همین دلیل بازار لپ‌تاپ‌های گران قیمت،به ویژه با برندهای معمول بازار چندان رونق ندارد.
 
در مورد لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران قیمت باید بگوییم که این لپ‌تاپ‌ها معمولا به پردازنده‌های حرفه‌ای INTEL CORE I۷، رم‌هایی با ظرفیت بالا هشت تا شانزده گیگابایت، کارت گرافیک‌های قوی و حرفه‌ای و صفحه نمایش‌هایی با وضوح تصویر بالا و هارددیسک‌هایی با ظرفیت حافظه بالا و… مجهزند.
 
APPLE
 
از خانواده APPLE مدل ZOOM 7000 یکی از حرفه‌ای‌ترین MAC BOOK PRO‌های این برند است که البته قابلیت‌های فنی آن در حد بسیار بالایی است.
 
این MAC BOOK PRO به پردازنده INTEL CORE I۷-۲۰۲GHZ، هارددیسک ۷۵۰ گیگابایتی و کارت گرافیکی AMD RADEON HD 6770 M DDR5 با ظرفیت حافظه یک گیگابایت مجهز است.صفحه نمایش این مدل هم ۱۷ اینچ از نوع ANTI GLARE است. قیمت ZOOM 7000 در حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تا پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شده است.
 
مدل‌های MD311 و MC 725 هم از MAC BOOK PRO‌های حرفه‌ای و گران قیمت این برند در بازار داخلی هستند که به ترتیب قیمتی در حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و چهار میلیون تومان دارند.
 
SONY
 
مدل VPC-F237 از خانواده SONY از لپ‌تاپ‌های فوق حرفه‌ای و گران قیمت بازار است که به پردازنده INTEL CORE I۷، رم هشت گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۶۴۰ گیگابایت مجهز است.
 
صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۱۶ اینچ است. قیمت این لپ‌تاپ در حدود پنج میلیون تا پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
 
مدل VPCZ-227 هم با قیمتی در حدود پنج میلیون تا پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، مدلVPC-SA28 با قیمتی در حدود چهار میلیون و ۷۱۰ تا چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و مدل VPC-SA26 با قیمتی در حدود چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ازگران قیمت‌های حرفه‌ای در بازار لپ‌تاپ هستند.
 
DELL
 
مدل M6500 از سری PRECISION هم از لپ‌تاپ‌های فوق حرفه‌ای و گران قیمت DELL در بازار داخلی است.
 
این لپ‌تاپ که در سری نمونه‌های کمیاب بازار قرار دارد به پردازنده INTEL CORE I7-2.0GHZ، رم ۱۶ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۷ اینچ مجهز است.M6500 PRECISION با قیمتی در حدود پنج میلیون و ۵۰۰ تا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
TOSHIBA
 
از این خانواده مدل Z830 که یک اولترابوک زیبا و حرفه‌ای است در لیست گران قیمت‌های این برند در بازار قرار دارد.
 
این اولترابوک که جنس بدنه آن از کربن است دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده INTEL CORE I7، رم شش گیگابایتی و هارددیسک SSD با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت است.
 
صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۳/۱۳ اینچ است.این نوت‌بوک با قیمتی در حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
ASUS
 
VX7 ایسوس یکی از لپ‌تاپ‌های ویژه و خاص این برند در بازار داخلی است که به دلیل همین خاص بودن قیمت بالایی هم دارد.
 
این لپ‌تاپ که با نام LAMBORGHINI در بازار شناخته می‌شود به پردازنده INTEL CORE I7، رم هشت گیگابایتی، هارددیسک یک ترابایتی و صفحه نمایش ۱۵ اینچی مجهز است.
 
قیمتی که برای این لپ‌تاپ اعلام شده است در حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
 
MSI
 
مدل‌های GT70 و GT60 از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و البته گران‌قیمت این برند در بازار داخلی هستند.
این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های قوی و پرقدرت INTEL CORE I7، رم ۱۶ گیگابایتی و کارت گرافیک حرفه‌ای NVIDIA GEFORCE GTX670 با ظرفیت سه گیگابایت از نوع DDR5 مجهزند.
 
مدل GT70 به صفحه نمایش ۳/۱۷ اینچی و مدل GT60 به صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی مجهزند. این دو لپ‌تاپ با قیمت چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.