قیمت “خرید تضمینی گندم” ۱۰۵۰ تومان تعیین شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۱۰۵۰تومان تعیین شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، عباس قبادی افزود: همه کالاهایی که دولت به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می کند مانند گندم، برنج و جو در شرایط خوبی قیمت گذاری شده است و امیدواریم به بهترین شکل و میزان تولید و خریداری شود.

وی همچنین به موضوع کنترل و نظارت بر کالاهای وارداتی به ویژه مواد غذایی در مبادی ورودی اشاره کرد و گفت: همه  کالاهایی که  از مبادی قانونی وارد کشور می شود به لحاظ داشتن شرایط بهداشتی، استاندارد و قرنطینه کاملا نظارت  می شود.

قبادی با تاکید بر اینکه در ترخیص تمام کالاها بدون استثنا شرایط قرنطینه و موضوع های مربوط به بهداشت و استاندارد رعایت می شود، افزود: گمرک و شرکت بازرگانی دولتی به کالاهایی که تاییدیه دستگاه های ذیربط را نداشته باشد، اجازه ورود به کشور نمی دهد.

وی با اشاره به برگشت محموله گندم وارداتی به سبب نداشتن شرایط قرنطینه و استاندارد به کشور مبدا گفت: برای نمونه ۲۰ روز پیش محموله گندمی را خریداری کردیم که قبل از
کارهای گمرکی برای تخلیه و ترخیص، در داخل کشتی ازمایش شد و چون استاندارد ما رعایت نشده بود، برگشت داده شد.

قبادی افزود: خبرهای که پیرامون این موضوع ها در جامعه دیده می شود، شایعه و کذب است و کسانی که این مسائل را مطرح می کنند باید پاسخگوی اظهارات خود باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.