قیمت “شکلات و شیرینی” پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تغییر می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس انجمن تولیدکنندگان شکلات و شیرینی ایران گفت: قیمت شکلات و شیرینی تا قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هیچ تغییری نمی‌کند.

جمشید مغازه‌ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون میزان تولید شکلات و شیرینی در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این مقدار ۱۹۹ هزار تن به ارزش ۴۷۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر می‌شود.

رئیس انجمن شکلات و شیرینی ایران افزود: با توجه به کیفیت بالای شکلات و شیرینی ایران، این محصولات به ۶۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا که از استانداردهای بسیار بالایی برای واردات مواد غذایی برخوردارند صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصرف دو میلیون تنی شکلات در کشور گفت: به خاطر کیفیت و قیمت مناسب شکلات و شیرینی ایران، واردات محصولات مشابه خارجی به کشور چندان مقرون به صرفه نیست.

مغازه‌ای با بیان اینکه بر اساس خواست حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه تولیدکنندگان شکلات و شیرینی در سال قبل هیچ افزایش قیمتی را بر محصولات خود اعمال نکرده‌اند، اظهار داشت: چنانچه پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های تولید شکلات و شیرینی در کشور به خاطر بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی افزایش یابد؛ چاره‌ای جز تغییر قیمت‌ها و بالابردن نرخ این محصولات نخواهیم داشت.

رئیس انجمن شکلات و شیرینی ایران با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان صادرات شکلات از کشور نیز گفت: سال قبل به خاطر برخی مشکلات نظیر تعهد ارزی و نیز عوارض صادراتی که خوشبختانه برطرف شد میزان صادرات شکلات و شیرینی تولید وطنی نزدیک به ۱۵ الی ۱۶ درصد افت کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با توجه به برداشتن عوارض صادراتی میزان فروش شکلات‌های ایرانی در بازارهای صادراتی بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.