قیمت مرغ ۷ هزار تومان می ماند یا بالاتر می رود؟/خروج نها ده ها از فهرست ارز مرجع بازار مرغ را اشفته کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر صنعت معدن و تجارت که شب قبل با حضور در برنامه پایش صریحا اعلام کرد که با عرضه زیاد نهاده های دامی، اجازه افزایش قیمت مرغ بیش از ۷ هزار تومان را نخواهند داد.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی رغم اظهار نظر وزیر صنعت معدن تجارت مبنی براینکه قیمت مرغ حول و حوش ۷ هزار تومان باقی می ماند ولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد: افزایش قیمت مرغ قطعی است.

وی افزود: برای جلوگیری از آشفتگی بازار نرخ آن به صورت رسمی اعلام نمی شود!

برپایه این گزارش ممتاز به نقل از، مشخص نیست چرا علی رغم اظهارنظرهای رسمی مسئولان مبنی بر بالا نرفتن قیمت مرغ تولیدکنندگان و نمایندگان آنها صحبت از افزایش قطعی قیمت مرغ می کنند.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید؛ وزیر صنعت معدن و تجارت که شب قبل با حضور در برنامه پایش صریحا اعلام کرد که با عرضه زیاد نهاده های دامی، اجازه افزایش قیمت مرغ بیش از ۷ هزار تومان را نخواهند داد.

در همین رابطه یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز دیروز در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها قیمت قطعی مرغ را هر کیلو ۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده بود. 

البته ناگفته نماند؛ دولت در ابتدای کار خود وعده عدم تغییر قیمت کالاهای اساسی و نهاده های دامی را تا پایان سال جاری داده بود. وعده ای که ظرف دو هفته قبل با اعلام خروج نهاده های دامی از فهرست تخفیف ارز مرجع کاملا عقیم ماند.

گفتنی است، خبر مربوط به خروج نهاده های دامی از فهرست تخفیف ارز مرجع تا حدودی توانست بازار مرغ آشفته کند ولی این آشفتگی دیری نپایید که با اعلام پرداخت مابه التفاوت ارز مرجع و ارز مبادله ای به تولیدکنندگان جهت واردات نهاده های دامی تا حدودی به ثبات رسید. 

حال با تمام این تصمیمات و اظهارنظرهای رسمی مسئولان دولتی مبنی بر  ثابت نگه داشتن قیمت مرغ  تا سقف ۷ هزار تومان مشخص نیست چرا اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی خبر از افزایش قطعی قیمت مرغ می کند و حتی براساس برداشتی که از صحبت های آنها می شود این افزایش قیمت به قدری زیاد است که به صورت رسمی اعلام نمی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.