قیمت‌ها در مرکز مبادلات ارزی نباید از بازار آزاد تبعیت‌کند

چکیده: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه قیمت‌ها در مرکز مبادلات نباید از بازار آزاد تبعیت کند، گفت: باید در کنار تصمیمات ارزی دولت در مرکز مبادلات، بازار آزاد و صرافی‌ها به خوبی کنترل شود.

غلامعلی حداد عادل  درباره وضعیت بازار ارز گفت: در شرایط کنونی تصمیماتی اخذ شده که نتیجه آن نیاز به گذشت زمان دارد و باید با فرصت دادن به این تصمیمات اقتصادی اجازه داد حاصل آن مشخص شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی مشکلات ارزی رو به بهبودی است، افزود: به نظر می‌رسد اینکه مرکزی با این عنوان دلار را به صورت اسکناس در اختیار مردم نمی‌گذارد و زیر قیمت بازار به شکل الکترونیکی دلار را به فروش می‌رساند، تصمیم بدی نباشد.

وی با تأکید براینکه این تصمیم دولت به تنهایی کافی نیست، تصریح کرد: باید در کنار تصمیمات ارزی دولت در مرکز مبادلات، بازار آزاد و صرافی‌ها به خوبی کنترل شود.

حداد با یادآوری اینکه ارز در مرکز مبادلات با نرخ کمتری زیر قیمت بازار آزاد تحویل متقاضیان می‌شود، ادامه داد: نباید بازار آزاد طوری رها شود که نرخ در مرکز مبادلات ارزی که بیشتر حجم مبادلات به خود را اختصاص می‌دهد، از این بازار تبعیت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در شرایط کنونی باید تصمیمات به گونه‌ای باشد که بازار بیرون از مرکز مبادلات ارزی پیروی کند نه اینکه نرخ در مرکز مبادلات از نرخ دلار در بازار آزاد پیروی کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.