قیمت انواع سکه و طلا امروز افت کرد

۰۷اردیبهشت،

بینا- پس از نوسانات صعودی بهای جهانی طلا در روز قبل، امروز بازار داخل برخلاف انتظارها شاهد آرامش، و افت در قیمت انواع سکه و طلا بود.

به گزارش بنکر (Banker)، بعد از آرامش اونس طلا در یک روز پر افت و خیز، پرنوسان و پرکار روز قبل، نهایتاً بهای جهانی طلا بر بهای ۱۴۶۳ دلار و ۹۰ سنت آرام گرفت. رقمی که نسبت به پایان کار بازار روز پنجشنبه ۱۵ دلار افزایش داشت.
اما امروز بازار تهران در اولین روزکاری خود، روی خوش به این رشد بها نشان نداد، و حتی با اندکی کاهش نسبت به آخرین ساعات کاری آخرین روز هفته قبل مواجه شد.
براساس منابع رسمی قیمت همچون اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز شنبه هفتم اردیبهشت ماه هر گرم طلا با افت یک هزارتومان، به ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.
هرمثقال طلای ۱۷ عیار نیز امروز با کاهش ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۵۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
اما از بازار سکه نیز خبر می رسد که امروز نیز بهای سکه ها در بازار در آرامش بسربرد و به تبعیت از طلا روند کاهشی را سپری کرد.
براساس شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز هر قطعه سکه بهار آزادی با افت ۱۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان در بازار به فروش رسید. سکه طرح قدیم نیز با همان کاهش ۱۰ هزار تومانی یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان عرضه شد.
در بازار سکه نیم سکه نیز به بهای ۷۲۰ تومان معامله شد، که نسبت به روز پنجشنبه شاهد کاهش ۵ هزار تومانی بود.
ربع سکه و سکه گرمی نیز در بازار امروز سکه با افت یک و ۳ هزار تومان، به ترتیب ۴۴۹ و ۳۱۷ هزار تومان به فروش رسید.
روند حرکتی بازار طلا و سکه امروز باز این فرضیه را مطرح کرد که بازار داخل از بازار جهانی تبعیت مستقیمی ندارد. چرا که فعالان بازار به خوبی به یاد دارند، که پس از سقوط شدید بهای طلا در دو هفته پیش بازار داخل تأثیر چندانی از بازار جهانی نگرفت و در آخرین مورد، پس از رشد دیروز اونس طلا، بازار داخل با کاهش بها مواجه شد.
آیا واقعاً بازار ایران هم، غیر قابل پیش بینی است./طلا


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.