قیمت انواع میوه در بازار/نوسان شدید قیمت موز

۲۰ آبان ،

پس از قرارگیری موز به عنوان تنها میوه وارداتی در اولویت هشتم کالاها و در نهایت واردات آن با ارز مبادله‌ای انتظار می‌رفت که محموله‌های تازه وارداتی موز با قیمت‌های تازه در بازار عرضه شود که همین طور هم شد

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران طی روزهای اخیر قیمت موز به عنوان تنها میوه‌ای که اجازه واردات دارد تغییرات بسیاری را شاهد بوده‌ است. رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان نوسان نرخ ارز را عامل تغییرات قیمت موز دانسته و البته معتقد است که رقابت بالا در بازار مانع افزایش بی‌رویه قیمت موز می‌شود.

به گفته حسین مهاجران (رئیس اتحادیه) موز با ارز آزاد وارد و نوسان در قیمت ارز سبب نوسان در قیمت این میوه می‌شود.

در حالی که قیمت همه‌شده هر تن موز به نقل از مهاجران در حدود ۸۰۰ دلار است، بالا‌ترین افزایش قیمت در توزیع عمده موز کیلویی ۴۰۰۰ تومان بوده که خرده‌فروشان هر کیلو از آن را با ۵۰۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. البته در حال حاضر قیمت موز در میوه‌فروشی‌ها ۳۵۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان و قیمت توزیع عمده‌ی آن نیز ۳۴۰۰ تومان است.

این درحالی است که هفته قبل قیمت توزیع عمده‌ی موز به دست خرده‌فروشان ۳۹۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان و قیمت توزیع آن در بین مصرف کنندگان بین ۴۲۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان متغیر بوده است.

موز در حال حاضر تنها میوه وارداتی است که با توجه به قرار داشتن در اولویت هشتم می‌تواند با ارز مبادله‌ای وارد کشور شود. افزایش اخیر قیمت آن نیز همین موضوع است.

در حال حاضر بر خلاف موز سایر میوه‌ها با نوسان شدیدی در قیمت‌ها مواجه نبوده و تغییرات بسیاری در قیمت‌ آنها دیده‌ نمی‌شود.

بر این اساس، عمده میوه‌های پاییزه بر اساس کیفیت در رنج‌های متفاتی از قیمت قرار می‌گیرند.

به این ترتیب قیمت پرتقال شمال بر اساس کیفیت حداقل ۱۵۰۰ تومان و قیمت پرتقال جنوب به عنوان مرغوب‌ترین پرتقال موجود در بازار ۳۶۰۰ تومان است. نارنگی فجر نیز ۴۰۰۰ تومان و نارنگی شمال ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.

همچنین هر کیلو انگور ۲۵۰۰ تومان، توت فرنگی ۸۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان، سیب ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰، انار ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، کیوی ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان، لیمو ترش ۲۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان متغیر است. ‌


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.