قیمت اولترابوک‌های لمسی و تبلت‌های ویندوز ۸ سامسونگ اعلام شد

سامسونگ قیمت اولترابوک‌های لمسی ۱۳ اینچ سری ۵ خود را اعلام کرد. قیمت، ارزان‌ترین اولترابوک لمسی ویندوز ۸ سامسونگ با پردازنده Core i3 از ۸۰۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت‌گذاری مناسب این شرکت کره‌ای باعث شده تا این محصولات را به یکی از انتخاب‌های مقرون به صرفه ویندوز ۸ بدل کند. کاربر می‌تواند با پرداخت ۵۰ دلار بیشتر یک اولترابوک Core i5 سامسونگ تهیه کند. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.

تمام اولترابوک ‌های جدید سری ۵ سامسونگ دارای نمایشگر لمسی ۱۳ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، ۴ گیگابایت حافظه RAM، دیسک سخت ۵۰۰ گیگابایتی و ۲۴ گیگابایت SSD پرسرعت هستند. این SSD که سامسونگ آن را ExpressCache نام گذاری کرده بر روی برد اصلی جای گرفته و به افزایش سرعت سیستم‌ کمک می‌کند.

از آنجایی که این اولترابوک‌‌ها مجهز به دیسک سخت (HDD) هستند وزن آنها نیز بالا و حدود ۱.۷ کیلوگرم است.

سامسونگ در زمان معرفی اولترابوک‌های جدید خود، قیمت تبلت‌های Ativ Smart PC 500T و ۷۰۰T را نیز اعلام کرد. این دو تبلت ویندوز ۸ با قیمت ۷۴۹.۹۹ و ۱٫۱۹۹ دلار به فروش خواهند رسید. هر دو تبلت مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۸ هستند و هیچ کدام با پردازنده ARM و ویندوز RT وارد بازار نمی‌شوند. اختلاف قیمت بین این دو محصول به این دلیل است که ۷۰۰T مجهز به پردازنده سریع و پر مصرف Core i5 است ولی ۵۰۰T به پردازنده Atom Z2760 تجهیز شده است.

البته اختلاف قیمت ۴۵۰ دلاری بین این دو تبلت تنها مربوط به پردازنده نیست. ۵۰۰T دارای ۲ گیگابایت حافظه RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه SSD ذخیره سازی است اما ۷۰۰T با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود.

تبلت ویندوز ۸ سامسونگ

سامسونگ در مورد زمان عرضه این محصولات، صحبتی به میان نیاورده، اما انتظار می‌رود این محصولات نیز به همراه دیگر ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۸ در ۵ آبان ماه وارد بازار شوند.


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.