قیمت جدید انواع روغن خوراکی اعلام شد

دبیر انجمن‌ صنایع روغن نباتی از موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت روغن خوراکی خبر داد.

ابوالحسن خلیلی  با اشاره به موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت انواع روغن خوراکی گفت: قیمت چهار محصول روغن خوراکی پرمصرف شامل روغن بطری ۶۷۵ گرمی، بطری ۸۱۰ گرمی، حلب پنج کیلویی و حلب ۱۶ کیلویی به ترتیب ۱۱۰۰، ۲۷۰۰، ۱۷ هزار و ۷۵۰ و ۴۸ هزار تومان تعیین شده است. به گفته وی متوسط افزایش قیمت روغن خوراکی ۱۷ درصد بوده است.

دبیر انجمن‌ صنایع روغن نباتی افزود:‌ در شش ماهه نخست امسال تولید روغن خوراکی در کشور با کاهش چهار درصدی بالغ بر ۷۰۲ هزار تن شد.

خلیلی درباره اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که برخی با ارز مرجع کالا وارد کرده و آن را در بازار بر پایه ارز ۳۰۰۰ تومانی فروخته‌اند، گفت:‌ این اظهارات شامل کالاهای اساسی و غذایی نمی‌شود، چرا که اقلام اساسی بدون مجوز سازمان حمایت امکان تغییر قیمت ندارند.

وی اضافه کرد: منظور وزیر صنعت، معدن و تجارت کالاهایی بوده که قبل از اعمال سهمیه‌بندی با ارز مرجع وارد شده‌اند و پس از نوسان نرخ ارز واردکنندگان این کالاها را با قیمت بالا در بازار فروخته‌اند.

به گفته وی هم‌اکنون روغن، شکر، برنج، نهاده‌های دامی و شیرخشک صنعتی برای واردات ارز مرجع می‌گیرند.

مدیر کل دفتر نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز افزایش قیمت انواع روغن خوراکی را تایید کرد.

علیرضا رفیعی با بیان این‌که تولیدکنندگان روغن با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توافقی مبنی بر افزایش قیمت انواع محصولات روغن داشته‌اند گفت:‌ براین اساس توافق شد افزایش قیمت به زودی اعمال شود.

او ادامه داد: این افزایش قیمت به طور متوسط ۱۵ درصد است، اما سقف آن ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته رفیعی، محصولات با بسته‌بندی حلب یا PET افزایش قیمت متفاوتی دارند، اما به طور متوسط افزایش قیمت روغن خوراکی ۱۵ درصد است.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.