قیمت جهانی طلا به زیر ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به دنبال انتشار یافتن آمار مثبت از اقتصاد کشورهای غربی، قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه شنبه ۱۰ دلار کاهش یافت و به ۱۲۹۳ دلار در هر اونس رسید.

ارزو طلا

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، پس از آنکه آمارهای مثبت از وضعیت اقتصادی کشورهای غربی، سبب کاهش جذابیت بازار طلا شد و میزان خریدهای فیزیکی مهمترین مشتریان طلا یعنی چین و هند پایین باقی ماند، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد کاهش قیمت را شاهد بود و به زیر ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسید.

قیمت فلز زرد اوایل امروز در بازارهای آسیایی به سبب کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اما به سبب پایین بودن تقاضا برای طلا از سوی چین، این افزایش قیمت دوام چندانی نیافت. کاهش قیمت طلا با خریدهای فنی تشدید شد و قیمت هر اونس طلا به زیر ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد.

در لحظه مخابره خبر هر اونس طلا در برابر ۱۲۹۳ دلار معامله می گردد که کاهش ۱۰ دلاری قیمت طلا نسبت به روز قبل را نشان می دهد. 

یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «در حالی که قیمت طلا به زیر ۱۳۰۰ دلار سقوط کرده است می توان انتظار داشت به سرعت تمام مسیر را تا مرز ۱۲۸۰ دلار طی کند.» وی افزود: «با توجه به آمارهای مثبت اقتصادی و کسادی بازار، امروز عامل چندانی برای بالا نگه داشتن قیمت وجود ندارد.»

بر اساس آمارهایی که روز دوشنبه انتشار یافت، رشد اقتصادی در بخش خدمات آمریکا از پایین ترین میزان در ۳ سال قبل افزایش یافت و این در حالی بود که وضعیت بنگاه های اقتصادی انگلیس نیز بهبود یافت و فعالیت در کارخانجات حوزه یورو نیز در ماه جولای برای اولین بار در ۱۸ ماه قبل اندکی افزایش داشت.

طلا نزدیک به یک چهارم از قیمت خود را از ابتدای سال جاری میلادی از دست داده است که به سبب نگرانی ها از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو بوده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.