قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد

قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد

قیمت خودروهای داخلی باید افزایش یابد

ممتازنیوز: دبیر انجمن خودروسازان کشور از ضرورت ایجاد راهکار برای تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان با هدف کنترل قیمت ها و جلوگیری از واسطه گری در بازار خبر داد و گفت: با توجه به رشد شدید قیمت خودروهای خارجی، به منظور ایجاد تعادل در بازار، قیمت خودروهای داخلی نیز باید افزایش یابد.

احمد نعمت بخش در گفت و گو با ایلنا با اشاره به عدم تخصیص ارز مرجع به صنعت خودرو برای واردات مواد اولیه اظهار داشت: با توجه به این موضوع، ایجاد سازو کار قانونی برای شناورسازی قیمت خودرو در بازار ضروری است.
وی به مشکلات بوجود آمده برای شرکت های قطعه سازی اشاره کرد و گفت: شناور بودن قیمت ارز و روند شدید رو به رشد آن و عدم تخصیص ارز مرجع برای شرکت های قطعه سازی موجب بروز مشکلات عدیده در حوزه تولید و زنجیره تامین شده و خطوط تولید خودروسازان را به تعطیلی کشانده است.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار خاطرنشان کرد: این تفاوت قیمت نیز موجب ضرر و زیان هنگفت شرکت های خودروسازی و هدایت پول و سرمایه به سمت بازار دلالی شده و زیان های شدیدی را به حوزه تولید وارد کرده است.
نعمت بخش تاکید کرد: انجمن خودروسازان در گذشته با تعیین قیمت خودرو ضمن جلوگیری از بروز دلالی در این بازار موجب هدایت سرمایه به داخل چرخه تولید و مهار قیمت خودرو شده است و امیدواریم مسئولان با توجه به شرایط بحرانی فعلی و اتخاذ تصمیمات اصولی این صنعت را از ورطه فعلی خارج کنند.
دبیر انجمن خودروسازان در خاتمه گفت: امیدواریم با تصویب قوانین و باز گذاشتن دست خودروسازان در تعیین قیمت خودرو ضمن جلوگیری از بروز رانت خواری و دلالی در این حوزه، قیمت ها نیز مهار شده و همه اقشار جامعه بتوانند با قیمت های مناسب صاحب خودرو شوند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.