قیمت خودرو در بازار کمتر از نرخهای رسمی

۱۳م اسفند ،

قیمت خودرو در بازار کمتر از نرخهای رسمی

قیمت بعضی از خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت‌های رسمی این محصولات شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا،  در چند روز اخیر در پدیده‌ای جالب توجه بعضی از خودروهای داخلی در بازار آزاد به قیمتی ارزان‌تر از قیمت تجاری تعیین شده از سوی خودروسازان به فروش می‌رسد.

به عنوان مثال در شرایطی که شرکت سایپا قیمت تجاری خودروی پراید ۱۱۱ را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرده است اما قیمت این محصول در بازار آزاد به ۱۷ میلیون تومان کاهش یافته است.

همچنین اگرچه قیمت رسمی ۱۳۱SL 15 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است اما قیمت این خودرو در بازار به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت تندر ۹۰ نیز با کاهش حدودا ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت رسمی آن به ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

البته تنها بعضی از دفاتر فروش خودرو در بازار قیمت محصولات خود را تا این حد کاهش داده‌اند و بعضی دیگر از فروشندگان این محصولات را به قیمت بالاتری عرضه می‌کنند بنابراین مصرف‌کنندگان باید با استعلام قیمتی از دفاتر فروش مختلف اقدام به خرید کنند.

یکی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان دربارهٔ دلایل ارزان‌تر شده قیمت بعضی از خودروها نسبت به نرخ‌های رسمی می‌گوید: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته برای کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها می باشند که این وضعیت منجر به رکود در بازار خرید و فروش شده است.

وی خاطرنشان می‌کند: در این شرایط بعضی فروشنده‌ها که احتمال کاهش قریب‌الوقوع قیمت رسمی خودروها را می‌دهند موجودی خود را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رسمی تعیین شده از سوی خودروسازان عرضه می‌کنند.

به هر حال اگرچه رکود یکی از دلایل شکل‌گیری چنین وضعیتی است اما به نظر می‌رسد که خودروسازان نیز قیمت تجاری بعضی از محصولات خود را بیشتر از نرخ واقعی آن تعیین کرده‌اند در غیر این صورت قیمت‌های بازار از نرخ‌های تعیین شده از سوی خودروسازان کمتر نمی‌شد.

با کمتر شدن قیمت بعضی خودروها در بازار آزاد نسبت به قیمت‌های رسمی، زمینه برای عمل به تاکیدات رییس‌جمهوری مبنی بر کاهش قیمت خودروها فراهم شده است.

دوشنبه ۱۴ اسفند   ۹:۴۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.