قیمت روز موبایل: موبایل های گارانتی دار در اوج

به گفته کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه خرابی زود هنگام گوشی‌های قاچاقی باعث شده تا مشتریان به خرید گوشی‌های گارانتی‌دار در بازار روی آورند.

به گفته کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه خرابی زود هنگام گوشی‌های قاچاقی باعث شده تا مشتریان به خرید گوشی‌های گارانتی‌دار در بازار روی آورند.

شهرام مددپور در گفت‌وگو با «موبنا» گفت: فعالیت گسترده قاچاقچیان گوشی تلفن همراه در سطح کشور باعث شده تا نمایش گوشی‌های بدون گارانتی دار در ویترین مغازه‌ها افزایش یابد. وی افزود: عدم برخورداری از خدمات پس ازفروش گوشی‌های بدون گارانتی باعث شده تا مشتریان به خرید گوشی‌های گارانتی‌دار که دارای خدمات پس از فروش هستند روی آورند.

این کارشناس بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام برندهای معتبر موجود در بازار همچون نوکیا، سامسونگ، سونی، اچ تی سی، ‌آی فون، ال جی و گوشی‌های ایرانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

مددپور گفت: عرضه انواع گوشی‌های تلفن همراه با کارت گارانتی‌های تقلبی باعث شده تا بیشتر مردم اعتماد خود را نسبت به این کارت‌های گارانتی‌ از دست بدهند و به خرید گوشی‌هایی با ضمانت‌نامه اصلی و رسمی و امکان کنترل اصالت آنها روی آورند؛ چرا که طی سال‌های اخیر و با وجود گوشی‌های قاچاق در بازار، کاربران موبایل هزینه‌های بسیاری را بابت خرید این گوشی‌های تقلبی متحمل شده‌اند. یکی دیگر از کارشناسان حوزه بازار تلفن همراه در این باره گفت: عدم تمایل مشتریان به خرید گوشی‌های گارانتی دار تاکنون به دلیل اختلاف قیمت این گوشی‌ها با گوشی‌های بدون گارانتی نبوده، بلکه مربوط به عدم اطلاع‌رسانی مفید و جلب اعتماد کاربران به گوشی‌های دارای ضمانت‌نامه خدمات پس از فروش بوده است. وی افزود: در صورت اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی آنان از کارت گارانتی اصلی و شرکت‌های پخش کننده رسمی موبایل به تدریج از تعداد فروشندگان فروش کالاهای بدون گارانتی و با نام گارانتی اصلی کاسته خواهد شد. این کارشناس تصریح کرد: اگرچه تمایل کاربران ایرانی به خرید گوشی‌های گارانتی دار روز به روز در حال افزایش است؛ اما با این حال هنوز گارانتی و خدمات پس از فروش معنای واقعی خود را در میان خریداران ایرانی پیدا نکرده و بسیاری از مشتریان تفاوتی میان گوشی‌های گارانتی‌دار و گوشی‌های فاقد گارانتی حس نمی‌کنند و اطلاعات کافی برای روش‌های تشخیص اصالت گوشی ندارند.

برای بزرگ شدن جدول روی آن راست کلیک کرده و گزینه نمایش تصویر را انتخاب کنید.

قیمت روز موبایل


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.