قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت / تحلیل کارشناسان از بازار

۲۷م دیماه ،

قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت / تحلیل کارشناسان از بازار | چاپ |
چهارشنبه ۲۷ دی ساعت ۱۰:۱۶

بینا- بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه به بیشترین میزان خود طی دو هفته اخیر نزدیک شد، دلالان سبب این افزایش بها را پیش بینی ادامه تسهیل سیاست های پولی در جهان می دانند.
به گزارش بینا به نقل از رویترز، این درحالی است که همزمان بهای پلاتین پس از رسیدن به بیشترین میزان طی سه ماه قبل در معاملات روزهای اخیر، در معاملات روز چهارشنبه با ثبات بود.
بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر اظهارات مسئولان بانک مرکزی آمریکا مبنی بر ادامه حمایت از تسهیل سیاست های پولی به روند افزایشی خود ادامه داد.
سیاست های محرک اقتصادی که بانکهای مرکزی قدرت های اقتصادی جهان اتخاذ کرده اند سبب شد بهای طلا در سال دو هزار و دوازده برای دوازدهمین سال پیاپی افزایش یابد، چرا که سرمایه گذاران سرمایه های خود را از شکل ارز به طلا تبدیل کرده اند. آنها نگرانند اقدام بانکهای مرکزی برای چاپ پول بیشتر سبب کاهش ارزش سرمایه هایشان شود.
بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه با دو دهم درصد افزایش به یک هزار و ششصد و هشتاد و دو دلار و چهل و چهار سنت رسید.
تحلیلگران بازار می گویند پس از آنکه بهای طلا هفته قبل رقم مقاومتی هزارو ششصد و هفتاد و هشت دلار را شکست احتمال می رود بهای هر اونس طلا به مرز هزار و هفتصد و یک دلار نیز برسد.
با این حال لی نینیگ تحلیلگر بازار فلزات گرانبهای شانگهای می گوید بهای طلا در کوتاه مدت به سبب نبود نقدینگی در بازار کاهش خواهد یافت.
وی گفت هم علل اساسی و هم فنی همه از افزایش بهای طلا حمایت می کند با این حال آنچه در این میان کمبودش احساس می گردد نقدینگی است.
وی گفت اگر شاهد تزریق پول بیشتر از سوی دلالان در بازار باشیم به روند افزایشی بهای طلا کمک خواهد شد.
با این حال همزمان بهای پلاتین با شش دهم درصد کاهش به یک هزارو ششصد و شصت و هفت دلار و شصت و یک سنت تنزل یافت که این در واقع توقف روند شش روزه افزایش بهای پلاتین بود که بهای این فلز گرانبها را هشت درصد افزایش داد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.