قیمت مسکن در تهران حداقل متری ۱۵ میلیون تومان

افزایش قیمت مسکن سبب شده است در حال حاضر آپارتمان نوساز با شرایط مناسب کمتر از ۱۵ میلیون تومان در اکثر محله‌های شهر تهران وجود نداشته باشد و …

با آغاز افزایش قیمت مسکن از بهمن ماه سال قبل، قیمتها در این بخش به طور فزاینده ای افزایش پیدا کردند به طوری که این سومین جهش قیمتی مسکن در ۳۰ سال قبل بود و تاثیر بسیاری را بر قدرت خرید متقاضیان بازار، گذاشت.

براین اساس، جهش قیمت مسکن سبب شد که بعضی قیمتها از بازار مسکن شهر تهران حذف شوند و دیگر آپارتمان و یا زمینی با این نرخ در تهران وجود نداشته باشد. در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان نمی توان خانه مناسبی در اکثر محله های تهران، یافت.

از سوی دیگر، افزایش قیمت مسکن سبب شده است که بساز بفروشها آپارتمان‌های خود را به فروش نرسانند و در انتظار گرانی بیشتر مسکن باشند که این هم یکی از دلایل آشفتگی بازار مسکن در این روزها است. در واقع خریداران به دنبال ارزانی مسکن و فروشندگان برای گرانی، در بازار حضور ندارند و این موضوع سبب رکود بی سابقه ای در بخش مسکن شده است.

همچنین با افزایش قیمت آپارتمان، نرخ خانه های کلنگی هم افزایش یافت به طوری که قیمت هرمترمربع زمین چند میلیون تومان بیش از یک آپارتمان نوساز معامله می گردد که همین امر رونق بسیاری را در بازار خرید و فروش زمین به دنبال داشته است. به خصوص در حوزه بافت های فرسوده که به سبب اختصاص وام های قرض الحسنه و با سود کم، خریدار بیشتری برای آپارتمان های نوساز این بخش وجود دارد.

قیمت آپارتمان‌های کمتر از ۵۰ متر

یک سوئیت در خیابان جمهوری – اسکندری به مساحت۲۷ متر با نرخ ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد و واحد دیگری در هاشمی یادگار امام به مساحت۴۰ متر، نوساز با پارکینگ ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.