قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار کاهش نمی یابد

۲۷فروردین۱۳،

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار غیر منطقی است، از توقف سقوط قیمت جهانی نفت خبر داد و اعلام کرد: اگر قیمت نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش یابد مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام می گردد.

خبرگزاری  مهر:  وزیر نفت با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار غیر منطقی است، از توقف سقوط قیمت جهانی نفت خبر داد و اعلام کرد: اگر قیمت نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش یابد مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام می گردد.

رستم قاسمی امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت در تهران، با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی متوقف خواهد شد، اعلام کرد: پیش بینی می کنیم قیمت نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش نیابد.

وزیر نفت در پاسخ به این سئوال مهر که آیا ایران از قیمتهای فعلی نفت رضایت دارد، تصریح کرد: کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه را منطقی نمی دانیم و این یک قیمت غیر منطقی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت سقوط قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار هر بشکه احتمال برگزاری نشست فوق العاده اعضای اوپک وجود دارد؟ بیان کرد: وضعیت قیمت نفت در بازارهای جهانی را رصد می کنیم و در صورت کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار، مذاکراتی با سایر اعضای اوپک برای برگزاری نشست فوق العاده انجام خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از امضای یک قرارداد تازه گازی با عراق خبر داد و افزود: به زودی میزان صادرات کالا و تجهیزات نفت و گاز ایران به کشور عراق افزایش می یابد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.