قیمت نفت کاهش یافت

۲۸م اسفند ،

امروز، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در پی انجام اعتراضاتی در قبرس و لیبی، از بالاترین حد خود در ۳ هفته اخیر نزول کرد و به حدود ۹۲ دلارو ۵۰ سنت در بشکه رسید.

به گزارش Consbank، به نقل از بلومبرگ، امروز، دوشنبه، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا از بالاترین حد خود در ۳ هفته اخیر نزول کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که مالیات بی سابقه قبرس بر سپرده های بانکی، بحران بدهی اروپا را در خطر شدت گرفتن قرار داد. کشور لیبی نیز یک خط لوله نفت را پس از تظاهرات در این کشور، از کار انداخت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت ۱٫۴ درصد کاهش یافت و برای اولین بار در سه روز قبل با افت همراه شد. قبرس در مقابل درخواست وزیران منطقه یورو مبنی بر جمع آوری ۷٫۶ میلیارد دلار از طریق وضع ۱۰ درصد مالیات بر سپرده های بانکی سر تعظیم فرود آورد. این موضوع سبب برانگیخته شدن خشم عمومی شد به طوریکه ممکن است این عصبانیت برنامه برون رفت از بحران قبرس را از مسیر خارج کند. این در حالی است که به نقل از عبدالبری العروسی، وزیر نفت لیبی، از کار افتادن خط لوله شرکت لیبیایی «واها اُیل» که در پی تظاهرات رانندگان کامیون های حمل سوخت به وقوع پیوست، تولید نفت لیبی را در حدود ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

این گزارش افزود، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در آوریل که ابتدا با یک دلارو ۳۱ سنت کاهش به ۹۲ دلارو ۱۴ سنت در بشکه رسیده بود، خود را در ۹۲ دلارو ۵۴ سنت تثبیت کرد. قیمت نفت خام برنت برای تحویل در ماه می نیز پس از مواجه شدن با یک دلارو ۲۰ سنت کاهش، به ۱۰۸ دلارو ۶۲ سنت در بشکه رسید.

طبق این گزارش، نرخ یورو نیز در مقابل دلار با کاهش همراه بود، به طوریکه هر یورو معادل ۱٫۲۸۸۹ دلار معامله شد. کاهش قیمت یورو و متعاقبا افزایش نرخ دلار معمولا سبب افت تقاضا برای سرمایه گذاری در کالاهای قیمت گذاری شده براساس دلار می گردد که نفت هم یکی از آنها است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.