کاروان جشنواره “فیلم و عکس همراه تهران” به دانشگاه هنر رسید

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

جشنواره “فیلم و عکس همراه تهران” با “اشعار هر ایرانی یک هنرمند” کاروان خود را با هدف آموزشی تکنیک های عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه در دانشگاه هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ کاروان جشنواره فیلم و عکس همراه تهران امروز با حضور فرجاد خوشبین (دبیر جشنواره)، مهرداد اسکویی (دبیر بخش فیلم)، حسن علی کرمی (دبیر خانه سینمایی دانشگاهی ایران)، حمید خانی (مدیر اجرایی جشنواره) در دانشگاه هنر برگزار شد.
“فرجاد خوشبین” دبیر جشنواره فیلم و عکس همراه تهران؛ گفت: جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با محوریت اصلی تلفن همراه و کارکردهای هنری و فرهنگی شکل گرفته است.
وی افزود: ایده های اولیه این جشنواره از یک سال پیش شکل گرفت که با حمایت مرکز توسعه فناوری و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل هدفمندتری پیدا کرد که به شکل اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از یکم تا چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود.
خوشبین ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره این است که کابران تلفن همراه و افرادی که زمینه خلق اثر هنری دارند و تا به حال امکان  خلق اثر در این زمینه برایشان فراهم نشده با برگزاری کارگاه های آموزشی این امکان را فراهم کردیم تا با جذب مخاطبان بیشتر، آثار بهتری را برای ارائه به جشنواره داشته باشیم.
خوشبین در پایان اظهار داشت: تلفن همراه ابزار جدیدی در ایران است و از تولد آن در ایران زمان زیادی نمی گذرد و همچنین از طریق خلق اثر هنری سه سال نمی کشد که به عنوان رسانه جدی به آن نگاه شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی جشنواره از برگزاری کارگاه های آموزشی علاوه بر سواد بصری، افزایش آگاهی مردم در ارتباط با شناخت تصویر و نگاه مطلوب به اطراف بوده تا با برگزاری این کارگاه ها به آن اهداف دست یافته و بتوانیم جشنواره ای تفاوت از جشنواره های دیگر داشته باشیم.
“حسن علی کرمی” دبیر دبیرخانه سینمای دانشگاهی ایران در ادامه؛ گفت: کارگاه آموزشی تکنیک های عکاسی و فیلمسازی خلاق با تلفن همراه کاروان جشنواره فیلم و عکس را در دانشگاه هایی همچون تربیت مدرس، بین المللی امام خمینی قزوین، پردیس قم دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، یاسوج الزهرا و دانشگاه هنر برگزار می کند.
“حمیدخانی” مدیر اجرایی جشنواره در ادامه عنوان کرد: سیاست کلی این جشنواره ارتباط نزدیک و گسترده با مخاطبان است و به این منظور برنامه هایی با عنوان کاروان در نظر گرفته شده که به معرفی جشنواره و اطلاع رسانی بخش های مختلف آن می پردازد.
وی تصریح کرد: کاروان جشنواره حرکت خود را از نمایشگاه رسانه های دیجیتال آغاز کرده و در دومین ایستگاه خود به دانشگاه هنر آمده تا از نزدیک با دانشجویان و هنرمندان جوان ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد:‌ در هر ایستگاه کاروان جشنواره برنامه های مختلفی در نظر گرفته می شود که متناسب با مخاطبان آن ایستگاه برنامه ریزی شده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.