کارگردان هالیوودی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را فیلم می کند

دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری کشورمان که از بندرعباس عازم دبی بود بر فراز آبهای داخلی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با شلیک موشک از سوی ناو متجاوز آمریکایی متلاشی شد.

در جریان این فاجعه ضد انسانی همه ۲۹۸ سرنشین بیگناه هواپیمای مسافربری به شهادت رسیدند.

کارگردان سینمای هالیوود که قصد دارد فیلمی را بر همین اساس بسازد روز چهارشنبه در حاشیه ‘همایش بین المللی و بین رشته ای هنر، زبان و فناوری در مشهد در جمه خبرنگاران گفت: سناریوی این فیلم در حال نگارش است و تا پنج ماه دیگر فیلمبرداری آن آغاز و در نهایت طی یک سال آینده آماده اکران خواهد شد.

‘استاک فرانک’ افزود: این فیلم با تهیه کنندگی ‘نادرطالب زاده’ و حمایت رییس سازمان سینمایی و مدیریت رسانه های تصویری ایران تولید می شود.

وی گفت: فیلم در ایران و آمریکا تولید می شود و شروع آن از داخل ایران آغاز خواهد شد.

او اظهارداشت: باید با ساخت این فیلم، مردم جهان را با ابعاد واقعی اقدام آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران آشنا کرد.

این کارگردان سینمای هالیوود گفت: واقعه حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران بسیار شرم آور است بطوری که رییس جمهور وقت آمریکا باید از ملت و دولت ایران عذرخواهی می کرد ولی این اقدام را انجام نداد.

‘استاک فرانک’ اظهار داشت: آمریکا همواره از این اقدامهای غیرمسوولانه در دنیا انجام می دهد و من به عنوان یک انسان بدون قصد سیاسی در قالب این فیلم درصدد هستم ابعاد واقعی واقعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران را نشان بدهم.

وی گفت: ابعاد فاجعه حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۹۸۸ میلادی کمتر از ‘واقعه ۱۱ سپتامبر’ نبود ولی رسانه های دنیا به این حادثه بر خلاف ۱۱ سپتامبر توجه چندانی نداشتند.

این کارگردان سینمای هالیوود هدف خود را از تولید فیلم و اقدامهای مشترک با مسوولان و دست اندرکاران سینمای ایران ‘آشنایی مردم دو کشور از فرهنگ یکدیگر’ ذکر کرد.

همایش بین المللی هنر، زبان و فناوری با هدف ارتقاء مشارکت و همکاریهای ملی و بین المللی برای تلفیق هنر، زبان و فناوری و افزایش توان ملی در حوزه های هنری، علمی و فناوری با حضور ۵۵۰ نفر از پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانشگاههای جهان طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ تیر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.ک/۳

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۵۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.