کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی تشکیل می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و‌ به منظور سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی متخصص دستگاه ها و بخش های مختلف با تشکیل ‘ کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی’ در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، وظایف این کارگروه تحلیل و تبیین وضعیت نیروی انسانی موجود، راه اندازی بانک اطلاعاتی نیروی انسانی و شناخت نیازهای نیروی انسانی بخش ها و حوزه های مختلف از قبیل صنعت،‌ کشاورزی،‌خدمات اداری، ‌فرهنگ و هنر با همکاری دستگاه های ذیربط است.

همچنین طبق این مصوبه کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی با

ترکیب معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری ‌(رییس)، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل می شود.

نماینده وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، ‌نماینده وزارت آموزش و پرورش،‌نماینده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی،‌نماینده وزارت کشور و ‌نماینده مرکز آمار ایران از دیگر اعضای این کارگروه هستند.

در این مصوبه آمده است: همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تقاضای نیروی انسانی بخش مربوط را با رویکرد برنامه ریزی راهبردی تهیه و به کارگروه اعلام کنند.

بر این اساس، وزارتخانه های علوم،‌تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعیین ظرفیت جذب دانشگاه ها و وزارت آموزش و پرورش در برنامه ریزی آموزش مقاطع متوسطه موظف هستند به سیاست ها، ‌راهبردها و تصمیمات این کارگروه عمل کنند.

همچنین درهر استان کارگروه ‘برنامه ریزی نیروی انسانی استان’ به ریاست استاندار و با عضویت رییسان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ( به تشخیص استاندار)، مدیر کل آموزش و پرورش استان و دستگاه های ذیربط تشکیل می شود تا سند آمایش نیروی انسانی استان را تهیه و پس از تایید در کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی کشور به اجرا درآید.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهوری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرد.

سیام**۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.