کانونهای فرهنگی هنری، آئینی و ادبی تشکیل می‌شود

کانونهای فرهنگی هنری، آئینی و ادبی تشکیل می‌شود

جام جم آنلاین: برنامه های خانه های قرآن و عترت، فرهنگ و هنر، خانه کتاب و کانونهای وابسته در نشست اعضای شورایاری و مدیران محلات نه گانه شهرداری منطقه ۱۶ با رئیس اداره فرهنگی منطقه تشریح شد.

رضا احمدی مدیر فرهنگی منطقه ۱۶ گفت :شکل گیری خانه های سیزده گانه و کانونهای وابسته درسرای محلات در راستای استفاده حداکثری از مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری و توسعه فعالیتهای فرهنگی اجتماعی ورزشی در مقیاس محله است.

وی افزود: در همین راستا کانون قاریان قرآن، کانون حفاظ قرآن وادعیه، کانون مفسران، کانون تواشیح و همخوانی، کانون مداحان، کانون حدیث و سیره اهلبیت ، کانون اقامه نماز و اذان و کانون نهج البلاغه به عنوان مجموعه کانونهای خانه قرآن و عترت در سرای محله فعال می شود .

 رئیس اداره فرهنگی منطقه ۱۶ ادامه داد :کانون مؤلفان ، مترجمان و نویسندگان، کانون مطالعه، کانون ناشران و صحافان، کانون کتاب یاران، کانون منتقدان و کانون مشاهیر در خانه کتاب ،سرای محله راه اندازی و فعالیت خواهد نمود.

رضا احمدی درخصوص گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری در سرای محلات افزود :کانون شهروندان خبرنگار، کانون فرهنگ یاران، کانون خوشنویسی، کانون نقاشی و تندیس، کانون عکاسی، کانون فیلم، کانون ادبی محله (شعر قصه و …) و کانون نمایش در خانه فرهنگ و هنر محلات فعالیت می نمایند.

وی خاطرنشان کرد تشکیل خانه ها و کانون ها وابسته در کنار کار گروه های تخصصی مدیریت محله ایجاد یک شبکه همبسته اجتماعی کامل را می نماید که از تک تک شهروندان در توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری آئینی و ادبی استفاده می گردد و تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی درعمل باشعارهرشهروندیک شهردار ونقشه یک یکم فرهنگی تحقق می یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.