کاهش بازدهی منفی بورس و افزایش تعداد خریداران

2[1]-8.jpg

در جریان معاملات هفته گذشته بورس تهران تمام متغیرهای مهم بورس از جمله ارزش، حجم معاملات، تعداد خریداران و دماسنج بازار سرمایه با افزایش مواجه شد و بورس تهران هفته خوشی را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بورس تهران با صعود خود در هفته گذشته توانست باعث افزایش خوشحالی سهامداران و کاهش زیان آنها به منفی یک درصد شده و امید به بهبود را افزایش دهد.

با این حال معاملات هفته گذشته بورس تهران تحت تاثیر افزایش قیمت بازارهای رقیب و نوسانات مثبت این بازارها بود به طوری که قیمت دلار و سکه به طور چشمگیری در هفته گذشته افزایش یافت و موجب توجه سرمایه گذاران به بازارهای موازی شد.

اما این مانع از ادامه رشد بورس نشد زیرا علاوه بر افزایش حجم معاملات و تعداد خریداران، دماسنج بازار سرمایه در این هفته ۲۲۹ واحد رشد را تجربه کرد تا به کانال ۲۶ هزار واحد نزدیک تر شود.

به این ترتیب طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۶ و ۲۹ درصد افزایش یافت و هزار و ۲۳۰ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین دفعات معامله ۲۳ درصد رشد کرد و به ۸۳ هزار دفعه رسید؛ علاوه بر این تعداد خریداران با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد و به ۲۴ هزار و ۹۶۳ خریدار رسید.

با افزایش قیمت‌ها و تعداد خریداران، دماسنج بازار سرمایه نیز ۲۲۹ واحد معادل ۰،۸۹ درصد رشد کرد و به ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد رسید؛بر این اساس پیش بینی می شود که مهم ترین متغیر بورس با منتشر نشدن خبر منفی در هفته آینده بتواند خط مقاومت ۲۶ هزار واحد را بشکند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.