کاهش تردد مسافران در فرودگاه های انگلیس هنگام برگزاری المپیک

به گزارش ایرنا از رویترز، این کاهش به دلیل ماندن انگلیسی هادر خانه هایشان برای تماشای المپیک و به تعویق انداخته شدن تعطیلات گردشگران تا پس از پایان این بازی هاست.

بی ای ای که در مالکیت گروه ‘فروویال’ اسپانیا است، روز سه شنبه اعلام کرد در ماه گذشته (ژوییه)۹ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از ۵ فرودگاه تحت پوشش این شرکت در انگلیس تردد کرده اند، در حالی که این میزان در ژوییه ۲۰۱۱ حدود ۱۰ میلیون نفر بوده است.

فقط در فرودگاه هیثرو لندن که شلوغترین و پرازدحام ترین فرودگاه اروپا به شمار می رود، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تردد کرده اند که نسبت به سال گذشته ۴٫۴ درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته ‘کالین متیوز’ مدیر اجرایی بی ای ای، بیشتر این کاهش در نیمه دوم ماه ژوییه بوده که احتمالا برگزاری بازی های المپیک در آن نقش داشته است. زیرا مسافران انگلیسی ترجیح داده اند درخانه هایشان باقی بمانندو گردشگران غیرالمپیکی نیز سفرهایشان را به تاخیر انداخته اند.

بی ای ای که قبلا به دلیل نحوه اداره فرودگاهها و تاخیرهای پروازها در هنگام بارش برف سنگین و ریزش خاکسترهای آتشفشانی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اعلام کرد: سال ها برنامه ریزی، به این شرکت برای رویارویی مناسب با هجوم مسافرانی که برای حضور در بازی ها به سوی لندن پرواز کرده اند، کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، پروازهای داخلی هیثرو نسبت به سال گذشته ۱٫۲ درصد افزایش داشته ، اما ترافیک اروپایی هیثرو که بطور گسترده ای تحت تاثیر بازی های المپیک قرار گرفته، ۶٫۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین تردد مسافران در ماه ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فرودگاه ‘استنستد’ لندن ۵٫۳ درصد، ‘سوث همپتون’ ۹٫۵ درصد و ‘گلاسکو’ ۰٫۵ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که شمار مسافران فرودگاه ‘ابردین’ ۴٫۴ درصد افزایش نشان می دهد.

این در حالیست که میزان بار و کالای حمل شده در ۵ فرودگاه تحت پوشش این گروه ۰٫۶ درصد در ماه ژوییه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مترجمام**۱۴۸۶**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۵۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.