کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مستلزم دقت و هوشیاری مسئولان قضایی است

یک حقوقدان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها مستلزم دقت و هوشیاری مسئولان دستگاه قضایی جامعه است.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دشواری و حساسیت کار قضات اظهار داشت: قضات کشور  نقش مهمی در پیگری دقیق پرونده های قضایی دارند .

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: کار قضات از حسیاست بالایی برخوردار است چرا که قاضی پرونده باید تمامی جوانب جرم را مورد بررسی قرار داده و رای لازم را صادر کند.

وی تصریح کرد: در این حوزه افزایش تخصص قضایی، نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد داشت، چرا که تشخیص صحیح جرم و تعیین مجازات متناسب بر عهده قضات است.

رستمی با بیان اینکه اغلب افراد بدون آگاهی مرتکب جرایم می‌شوند، افزود: در اغلب مواقع شاهد این هستیم که افراد خاصی بدون آگاهی از عواقب عمل مجرمانه اقدام به ارتکاب آن کرده و یا تحت تاثیر شرایطی قرار گرفته اند که ناخواسته مرتکب جرم شده اند و آنچه در این زمینه به کاهش جرایم کمک می‌کند، اطلاع رسانی است.

این کارشناس حقوقی میزان اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: هرچه آگاهی و اطلاعات مردم در زمینه  بروز جرایم و بزهکاری بیشتر شود شاهد کمتر شدن هنجار شکنی‌ها و  تخلفات هستیم که  در نتیجه این امر در روند کاهش جمعیت کیفری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.