کاهش قیمت تمام شده، حلقه مفقوده اقتصاد/ عوامل درون بنگاهی و محیطی تعیین کننده قیمت تمام شده محصول

معاون وزیر صنعت گفت: دوعامل درون بنگاهی و برون بنگاهی تعیین کننده قیمت تمام شده محصول هستند و باید اقداماتی در خصوص تسهیل این موارد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، مسعود موحدی امروز در اولین نشست هم اندیشی نهضت کاهش قیمت تمام شده در تولید تصریح کرد: این نهضت حلقه مفقوده ای در نظام اقتصادی کشور است و برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز و دستیابی به ابزار توسعه باید مقدمات کاهش قیمت تمام شده فراهم شود.

وی ادامه داد: در سال تولید ملی به طور قطع باید موضوع بهره وری که یک وجه آن کاهش هزینه تولید در بنگاه ها است، مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار اظهار داشت: کاهش قیمت تمام شده باید به عنوان مزیت در تولیدات داخلی مطرح شود تا بتوان به جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی دست یابیم.

موحدی با بیان اینکه دو عامل شرایط محیطی و درون بنگاهی تعیین کننده قیمت تمام شده محصول هستند، افزود: در فضای محیطی که شکل خاصی از فضای کسب و کار است باید زمینه ای فراهم شود تا بنگاه های اقتصادی با اقدامات درون بنگاهی و مدیریت بهتر هزینه تولید خود را کاهش دهند.

وی بهبود فضای کسب و کار را مستلزم انجام اقدامات حاکمیتی در قوای سه گانه و نهادهای حکومتی دانست و افزود: بخش خصوصی و تشکل ها نیز در بهبود فضای کسب و کار موثر هستند.

موحدی تاکید کرد: باید یک سلسله اقدامات مدیریتی در فضای حاکمیتی برای کارآمد سازی مدیریت های پشتیبان بنگاه ها و تسهیل فضای کسب و کار صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت افزود: همچنین باید اقدامات مدیریتی در درون بنگاه ها و یک سری اقدامات در حوزه قانونی نیز در راستای بهبود فضای کسب و کار انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یک برنامه منسجم و هماهنگ در این حوزه در موسسه پژوهش ها و مطالعات و بازرگانی تدوین شده که باید این برنامه تبدیل به راهکارهای اجرایی شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.