کاهش مراکز نگهداری شبانه مددجویان در استان تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ولی الله نصر’ روز جمعه در حاشیه دومین برنامه طرح آفتاب ویژه دیدار مددجویان با مسوولان بهزیستی در بوستان فداییان اسلام تهران، افزود: تلاش می کنیم تا بیماران روانی حتی از نوع مزمن و معلولان جسمی و حرکتی ، بیشتر درون خانواده نگهداری شوند.

وی درعین حال تصریح کرد که البته این افراد باید در مراکز روزانه سازمان بهزیستی نگهداری و بیشتر از خدمات این نوع مراکز بهره مند شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه هم اکنون ، یک هزار و ۵۰۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی استان تهران، نگهداری می شوند، گفت: این افراد در مراکز دولتی و غیردولتی و از طریق فعالیت های هیات امنایی، تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار گرفتند.

نصر در مورد بیمه معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران نیز گفت: اکنون تمام این افراد از بیمه پایه برخوردار هستند ، اما تاکنون به پوشش صد در صدی آنان در بیمه تکمیلی نرسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: وجود برخی محدودیت ها موجب شده است تا تمام مددجویان نتوانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به رشد ۲۵ درصد اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال جاری گفت: با توجه به افزایش بودجه، پیش بینی می کنیم بقیه معلولان به ویژه معلولان شدید جسمی و حرکتی را تحت پوشش پایه قرار دهیم.

نصر با یادآوری فعالیت های حمایتی، توانبخشی و پیشگیری بهزیستی استان تهران ، اظهار داشت: این سازمان تلاش می کند اقدامات قابل توجهی را در اختیار معلولان و مددجویان قرار دهد.

براساس این گزارش، ‘همایون هاشمی’ رییس سازمان بهزیستی کشور هم اکنون در حال دیدار با خانواده های تحت پوشش این سازمان در قالب طرح آفتاب در بوستان فداییان اسلام تهران است.

در این برنامه ، معلولان مشکلات خود را بطور مستقیم با مسوولان بهزیستی در میان گذاشته و راه حل و پیشنهادهای لازم را دریافت می کنند.

اجتمام**۹۱۳۴/۹۱۸۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۷۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.