کاهش میل به مواد در معتادان با مصرف غذاهای طبیعی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف مواد غذایی گرم، مرفین را که بدن معتادان حفظ کرده و نوسانات خلقی و تغییراتی که در حالات عاطفی شخص با کمبود مواد در شبانه روز به وجود می آید را کاهش می دهد.

دکتر خردمند، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اشخاصی که مواد مخدر مصرف می کنند میل به مصرف مواد غذایی گرم چون عسل، خرما دارند. این اشخاص زمانی که در حال درمان می باشند در روزهای اول نباید غذاهای سرد چون ترشی جات، لبنیات و میوه های ترشی بخورند، زیرا سطح مرفین بدن را کاهش می دهد. 

وی افزود: کسانی که مخدر مصرف می کنند اگر از غذاهایی با طبع سرد مصرف کنند میزان مخدر بدنشان کاهش یافته و میل آنها به مصرف بیشتر می شود در صورتی که اگر این اشخاص گرمی میل کنند نیاز به مصرف مجدد آنها در طول شبانه روز کاهش پیدا می کند. 

دکتر خردمند اظهار کرد: مواد غذایی با طبع گرم نوسانات خلقی و تغییراتی که در حالات عاطفی و روانی شخص با کمبود مواد در شبانه روز به وجود می آید را کاهش می دهد و به تعبیر عامیانه سبب می شود مرفین در بدن مانده و متابولیزه نشود و این از نظر اشخاص معتاد نیازشان را برطرف می کند. از دیگر مواد غذایی گرم می توان به گردو، کنجد، زنجبیل، حلوا اشاره کرد. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.