کاهش ۳/۹ درصدی برق‌گرفتگی در شش ماهه امسال

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در شش ماهه اول امسال ۳۵۲ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که تعداد فوتی های برق‌گرفتگی ۳۸۸ مورد بود، ۹٫۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس ، از کل موارد برق گرفتگی در نیمه اول امسال ۳۱۴ نفر مرد و ۳۸ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگی در نیمه اول سال پیش ۳۴۹ و تعداد زنان ۳۹ نفر بود. 
بر اساس این گزارش تفسیری در شش ماهه امسال بیشترین موارد برق گرفتگی با ۷۵ مورد در شهریور ماه و کمترین آن با ۳۶ مورد در فروردین ماه ثبت شده ‌است.
همچنین در این مدت استان‌های تهران ( ۵۵ نفر)، خوزستان (۴۶ نفر) و فارس (۲۶ نفر) دارای بیشترین و استان‌های ایلام و سمنان (هر کدام با یک نفر)، مرکزی (دو نفر) دارای کمترین مرگ ناشی از برق‌گرفتگی بوده‌اند. یادآور می شود استان خراسان جنوبی هیچ مورد مرگ بر اثر برق گرفتگی در شش ماهه اول امسال نداشته‌ است. 
گفتنی است در دهه ۸۰، با سیر صعودی آمار مرگ ناشی از برق‌گرفتگی مواجه بودیم به نحوی که این آمار از حدود ۴۰۰ فوتی در سال ۱۳۸۰ به ۷۵۰ فوتی در سال ۱۳۸۹ رسیده‌ است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.