کاهش ۵۰ درصدی حریق در جنگل‌های کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش ۵۰ درصدی حریق در سطح جنگلهای کشور طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: این مهم، نشأت گرفته از برنامه‌ریزیهای سازمان در جهت افزایش مشارکتهای مردمی و راه اندازی اکیپهای امداد حریق، مقابله با حریق و پپشتیبانی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، قاسم سبزعلی در جمع خبرنگاران در سمنان افزود: استان سمنان به مراتب وضعیت بسیار مطلوبی دارد و استانهایی مانند لرستان، همدان و کردستان به جهت افزایش بارندگی و افزایش پوشش گیاهی و افزایش حضور گردشگران شاهد افزایش حریق و آتش سوزی در جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی بوده اند.

وی با بیان اینکه اساس کار و پایلوت کار یگان حفاظت در بحث اطفاء حریق استفاده از مشارکتها مردمی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نیرو به عنوان همیاران طبیعت در کشور شناسایی شدند و ۱۰ هزار نفر از آنها با تشکیل پرونده توانسته‌اند کارت دریافت کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: برای راه اندازی و تجهیز پایگاه‌های اطفاء حریق در کشور مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

سرهنگ سبزعلی ادامه داد: امروز یک پایگاه اطفاء حریق در استان سمنان راه اندازی خواهد شد که مبلغ ۶ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و تجهیز این پایگاه اختصاص یافته است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.