کتابخانه تخصصی الزهرا (س) در قم افتتاح شد

به گزارش ایرنا؛ این کتابخانه تخصصی الزهرا (س) دارای ۸۰۰ متر مربع زیربنا است که در دو طبقه به عنوان یکی از زیر مجموعه مسجد فاطمه الزهرا (س) قم احداث شده است.

در این کتابخانه هم اکنون ۲۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف و متنوع نگهداری می شود که از این تعداد شش هزار جلد با موضوع و محوریت حضرت فاطمه زهرا (س) است .

مسوول کتابخانه تخصصی الزهرا (س) درحاشیه مراسم افتتاح این کتابخانه به خبرنگار ایرنا گفت: بخش نگهداری از پایان نامه های مرتبط با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از ویژگی های این کتابخانه است .

خامه یار افزود: در این کتابخانه دوهزار عنوان کتاب با موضوع حضرت زهرا (س) به زبان‌های فارسی، اردو، عربی، ترکی و اسپانیولی وجود دارد که قابل استفاده برای ملیت‌های مختلف جهان است. همچنین ۲۳۰۰ عنوان مقاله اینترنتی نیز در کتابخانه تخصصی الزهرا(س) جمع آوری شده که منابع خوبی برای تحقیقات در زمینه پژوهش های فاطمی است .

‘محمد خامه یار’ افزود: ۲۰۰ پایان نامه با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) در کتابخانه موجود است که با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال در طول یک سال ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون زمینه های همکاری این کتابخانه با محققان جامعه المصطفی و حوزه علمیه خواهران ایجاد شده است .

وی با تاکید بر آمار بالای کتاب در این کتابخانه افزود: عمده کتاب‌های این کتابخانه توسط دانشجویان و طلاب از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و امارات گردآوری شده و در این کتابخانه در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک این کتابخانه به جهت جایگاه و امکانات ویژه با کتابخانه‌های مهم کشور مرتبط می شود.

خامه یار بیان داشت: کتابخانه تخصصی الزهرا (س) تجهیزات به روز و سالن مطالعه مناسبی دارد و توسط مرکز فرهنگی مسجد اداره می‌شود.

در این مراسم هم چنین از تمبر یادبود و همچنین پایگاه اطلاع ‌رسانی حضرت زهرا (س) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

۷۴۰۸/ ۵۵۰/ ۵۵۶/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۹۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.