کتاب‌ “نیم قرن پرونده هسته‌ای ایران”

۲۱اردیبهشت،

کتاب “نیم قرن پرونده هسته‌ای ایران” در برنامه “اشاره” روز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه در شبکه رادیویی قرآن معرفی می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، کتاب «نیم قرن پرونده هسته‌ای ایران» گزارشی از روند دستیابی به فناوری هسته‌ای ایران در کتابی با عنوان «نیم قرن پرونده هسته‌ای ایران» نوشته مرحوم مهران قاسمی است که توسط انتشار یافتنات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده که  در برنامه “اشاره” روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه معرفی می گردد.
این کتاب با توجه به مواضع خصومت‌آمیز قدرت‌های بزرگ جهان بر ضد ایران، به بیان پیشرفت فعالیت‌های فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداخته است ودر این کتاب نیم قرن پرونده هسته‌ای ایران از ابتدا تا سال ۱۹۹۷ میلادی را به صورت روزشمار بررسی و عنوان شده است.
در بخشی از مقدمه این اثر آمده است: «با پیروزی انقلاب اسلامی و به خطر افتادن منافع استعماری قدرت‌های بزرگ در منطقه، این قدرت‌ها تغییر موضع دادند و با حساسیت ویژه‌ای این مساله را پیگیری کردند و با وجود کارشکنی تمام قدرت‌های بزرگ با یاری خداوند متعال، جمهوری اسلامی ایران توانست به فناوری صلح آمیز هسته‌ای دستیابد و نقشه‌های آنها را خنثی کند.»
این کتاب در دو فصل روند پرونده هسته‌ای ایران را در «سال‌های پیش از پیروزی انقلاب» و «سال‌های پس از پیروزی انقلاب» بررسی است.
این اثر یکی از موضوعات «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» به حساب می آید که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه و تنظیم شده است.
میان برنامه رادیویی “اشاره” با رویکرد معرفی کتاب‌ها ی قرآنی به همت گروه مناسبت های ویژه هرروز صبح ساعت ۸:۳۰  به همت فاطمه گنجی  برروی موج اف ام ردیف ۱۰۰مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن پخش می گردد. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.