کتاب “روش‌شناسی کاربردی تحقیق در علوم انسانی” منتشر شد

خبرگزاری آریا-انتشارات سازمان مدیریت صنعتی،کتاب “روش‌شناسی کاربردی تحقیق در علوم انسانی” را منتشر کرد.

به گزارش آریا به نقل از انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، این کتاب توسط دکتر کامران فیضی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و سید حسین رضوی، پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ترجمه شده است. این کتاب یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها در حوزه روش تحقیق در سراسر جهان و نویسنده آن، ارل بابی، فردی معتبر و صاحب‌نظر در عرصه روش تحقیق است.

محتوای این کتاب با سرفصل‌های درس روش‌شناسی تحقیق در دانشگاه‌ها و در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مطابقت قابل قبولی دارد. بسیاری از نکات مهم مبانی فلسفی علوم انسانی نیز به گونه‌ای قابل درک در فصول کتاب مطرح شده‌اند. نسخه اصلی کتاب اگرچه به عنوان مرجع درس روش تحقیق در علوم اجتماعی نگاشته شده است، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب و تجارب ارزنده مؤلف، کتاب به‌گونه‌ای گسترده در رشته‌های علمی ازجمله روانشناسی، مدیریت، علوم سیاسی، مهندسی صنایع و حتی پزشکی نیز در سطح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش ،یکی از ویژگی‌های مهم کتاب حاضر را می‌توان در نگاه کاربردی آن به روش‌های تحقیق از طریق ارائه نمونه‌های کاربردی گوناگون دانست. ضمن آنکه در فصل دوم کتاب و نیز سایر فصل‌ها مولف نگاهی عمیق به ایدئولوژی‌های حاکم بر روش‌های تحقیق داشته که این مباحث با توجه به تجارب نویسنده از ارزش بسیاری برخوردار است.

این کتاب در ۱۶ فصل نگاشته شده است و مباحثی نظیر اصول اخلاقی پژوهش، ساختاربندی، عملیاتی‌‌سازی و گونه‌شناسی تحقیق، روش‌های نمونه‌‌گیری و مشاهده، تحقیق پیمایشی و غیرمداخله‌جویانه و تجزیه و تحلیل داده‌ها را دربر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش ،ترجمه کتاب به گواه استادانی که آن را تدریس می‌کنند، بسیار شیوا و روان و از نقاط قوت کتاب است.

انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، این کتاب را به شمارگان ۱۵۰۰ نسخه در ۱۱۱۴ صفحه با جلد گالینگور و قیمت ۲۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه کتاب با شماره ۸۸۶۰۴۲۲۲ داخلی ۱۰۴۰ تماس بگیرند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.