کتاب صنعت، معدن و تجارت در نظم نوین قانونی انتشار یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برای اولین بار کتاب صنعت، معدن و تجارت در نظم نوین قانونی تدوین شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از  “شاتا” معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود : پس از ویرایش سوم کتاب صنعت و معدن در نظم نوین قانونی در سال ۱۳۸۸، واستقبال بسیار خوب جامعه صنعتی و معدنی کشور و به دنبال  تغییرات و تحولات مهمی که در فضای حقوقی فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری رخ داده است این اقدام صورت گرفت.

وی اضافه کرد :  در رأس این اقدامات ادغام وزارتخانه‌های «صنایع و معادن» و «بازرگانی» و تشکیل «وزارت صنعت، معدن و تجارت» قرار دارد و بدین منظور برای اولین بار کلیه قوانین مرتبط با حوزه صنعت ، معدن و تجارت به صورت یکپارچه و در قالب یک مجموعه گرد آوری و تدوین شد.
 
به گفته شجاعی چاپ و ویرایش چهارم این کتاب که در راستای فعالیتهای طرح تحقیقات اساسی و مطالعات کاربردی صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت  صورت گرفته است به منظور کمک به روان سازی امور و آگاهی و تسلط کافی دولتمردان ، تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان و فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات صورت گرفته است.

شجاعی گفت:  کشورها برای توسعه نیازمند بهبود فضای کسب و کار می باشند و قوانین، مهمترین رکن ایجاد فضای کسب و کار مناسبند از سوی دیگر قوانین و مقررات در هر جامعه ای بیانگر مسیرهای فعلی و آینده آن جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح و به روز رسانی قوانین در گذر زمان اظهار کرد : کشوری که توسعه صنعتی، معدنی و تجاری در اولویت آن باشد باید تمامی قوانین دست و پا گیر را برای حوزه تولید و بازرگانی حذف و نسبت به تدوین و اصلاح و تنقیح قوانین، متناسب با شرایط روز و در جهت روان سازی امور اقدام کند.

گفتنی است از رسالتهای مهم طرح، ارتقاء فرهنگ صنعتی از طریق نشر نتایج مطالعات و مطالب مفید فایده برای سیاستگذاران و سیاست پژوهان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

 آشنایی یکپارچه با فضای قانونی صنعت، معدن و تجارت در یک پیوستار منطقی، برای دست اندرکاران طراحی و اجرای فضای ادغام و فعالان اقتصادی، از لوازم و ضرورتهای این مقطع تاریخی از توسعه صنعتی کشور است.

 در کتاب صنعت، معدن و تجارت در نظم نوین قانونی ، تلاش شده است تا قوانین و مقررات حوزه صنعت، معدن و تجارت در نظمی متناسب با نیاز کاربران عملی تنظیم گردد و چنین رویکردی، این مجموعه را از کتابهایی که به صورت بخشی و یا با نگرش کاربران آکادمیک تنظیم می گردد، متمایز می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.