کسب چهار مدال در روز نخست

جام جم آنلاین: در پایان روز نخست مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان کشتی‌گیران کشورمان صاحب یک مدال طلا و سه مدال برنز شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از سایت فیلا، در روز نخست مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان که در شهر باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است، علی محمدزاده در وزن ۵۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و سمیر یاوری، رضا مظفری و حسین شهبازی نیز در اوزان ۵۸، ۶۹ و ۸۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

بر این اساس در وزن ۵۰ کیلوگرم علی محمدزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتایج ۲ ــ صفر، ۲ ــ ۲ و ۶ ــ بر یک اولکبیک ژولدوشبکوف از قرقیزستان و قهرمان سال ۲۰۱۲ آسیا را شکست داد.

وی در دور بعد نیز توانست با نتایج ۲ ــ صفر و ۹ ــ یک آندری واتسنکو از اوکراین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدزاده در این مرحله گئورگی لیژاوا از گرجستان را با نتایج ۱ ــ صفر و ۱ ــ ۱ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. محمدزاده در دیدار فینال روسلام سوزکایف از آذربایجان را با نتایج ۷ ــ ۱ و ۱ ــ ۱ شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۵۸ کیلوگرم سمیر یاوری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتایج ۴ ــ ۲ و ۲ ــ صفر از سد اردن باتارچولون از مغولستان گذشت. یاوری در دور بعد نیز سراج‌الدین حسن‌اف از ازبکستان را با نتایج ۵ ــ ۴ و ۷ ــ ۴ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی برای حضور در دیدار فینال به مصاف تیموراز گوریف از روسیه رفت و با نتایج صفر ــ ۵، ۱ ــ صفر و صفر ــ ۱ شکست خورد و به دیدار رده بندی راه یافت. یاوری در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۴ بر صفر آوتانولی کیوتسادزه از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۹ کیلوگرم رضا مظفری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتایج ۱ ــ صفر و ۵ ــ صفر یرکبولان تیلیو از قزاقستان را شکست داد اما در دور بعد با نتایج ۱ ــ ۳ و ۱ ــ ۴ مغلوب اوماری گورجیدزه از گرجستان شد. مظفری با راه یافتن کشتی‌گیر گرجستانی به دیدار فینال به گروه بازنده‌ها راه یافت. وی در گروه بازنده‌ها با نتایج صفر ــ ۵، ۱ ــ صفر و ۱ ــ صفر شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. مظفری در این دیدار صبری صبریف از بلغارستان را با نتایج ۱ ــ صفر و ۶ ــ صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول در دور بعد با نتایج ۱ ــ ۱، صفر ــ ۱ و ۳ ــ ۲ از سد ارن توران از ترکیه گذشت وی در دور سوم اریک تیله از آلمان را با نتایج صفر ــ ۱، ۳ ــ صفر و ۴ ــ صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

شهبازی برای حضور در دیدار فینال به مصاف چرمن باگایف از آذربایجان رفت و با نتایج ۲ ــ صفر و ۲ ــ یک مغلوب این کشتی گیر شد و راهی دیدار رده‌بندی شد وی در دیدار رده بندی با نتایج ۶ ــ صفر و ۲ ــ صفر گئورگی وانچف از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۴۲ کیلوگرم مرتضی فرزین فر در دیدار نخست خود با نتایج ۳ ــ ۱ و ۸ ــ صفر مغلوب آنتوان ژانژیگیتوف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، فرزین فر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 رقابت‌های پنج وزن دوم این مسابقات از ساعت ۱۳:۳۰ روز چهارشنبه (اول شهریور) برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.