کسب ۳ مدال برنز در روز نخست

جام جم آنلاین: نخستین روز از چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان در سالن المپیک استانبول ترکیه در حالی به پایان رسید که سهم کاراته کاران ایران ۳ مدال برنز بود.

در چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان ترکیه که با شرکت ۳۱۵ کاراته کار از ۴۷ کشور جهان از امروز(شنبه) در استانبول ترکیه آغاز شده، در بخش کومیته در وزن ۷۵- کیلو گرم سعید فرخی، کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان و ابراهیم حسن بیگی با کسب نشان برنز به کار خود پایان دادند.

سعید فرخی برای رسیدن به سکوی سوم ابتدا “لی کاوای” دارنده برنز دانشجویان جهان از هنک گنک را ۲ بر صفر مغلوب کرد، در دور دوم و در حالی یک بر صفر از لوئیجی بوسا، قهرمان اروپا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و نایب قهرمان جهان از ایتالیا پیش بود، در نهایت ۲ بر یک مغلوب این حریف نامدار شد تا در گروه بازنده‌ها به کارش ادامه دهد. فرخی در دور سوم “مراد ساکر” از ترکیه را ۹ بر صفر شکست داد تا در مسابقه چهارم به مصاف بهمن عسگری دیگر نماینده ایران در این وزن برود.

عسگری برای رسیدن به این مرحله نمایندگان سوییس را ۸ بر صفر، ترکیه را ۲ برصفر، آلمان را یک به صفر شکست داده و مانند فرخی در مبارزه چهارم نتیحه را ۲ به یک به بوسای ایتالیایی واگذار کرده تا در گروه بازنده‌ها به کارش ادامه دهد.

پیکار فرخی و عسگری در شرایطی ۳ به ۲ به نفع فرخی به پایان رسید که عسگری در واپسین ثانیه ها به شدت از ناحیه مچ دست چپ دچار آسیب دیدگی شد و به سختی توانست مبارزه را به انتها برساند.

فرخی با این پیروزی، در مسابقه آخر و برای کسب مدال برنز به دیدار “روسلان سادیکان” از لیتوانی رفت که این مبارزه در وقت قانونی با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید و فرخی با رای داوران ۴ بر یک صاحب برتری شد تا همانند سومین دوره لیگ جهانی که دو ماه پیش در جاکارتای اندونزی برگزار شده بود به مدال برنز دست یابد.

اما در گروه دیگر این وزن، ابراهیم حسن بیگی که در مرحله قبلی لیگ جهانی در اندونزی با یک برد و یک باخت خیلی زود پرونده‌اش بسته شد، در تاتامی استانبول بسیار آماده نشان داد و توانست با ۴ برد و یک باخت همانند فرخی بر سکوی سوم وزن ۷۵- کیلو گرم قرار بگیرد. حسن بیگی که مبارزاتش را با برد ۴ بر ۲ برابر فرانکو ایکاسلی از آرژانتین آغاز کرده بود، در مرحله دوم تودورف از آمریکا را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت تا در گام سوم مقابل نوآ بیچ، نفر سوم اروپا در سال ۲۰۱۲ از آلمان قرار بگیرد. این مبارزه هر چند تا یک دقیقه با اتمام بازی یک بر صفر به نفع حسن بیگی در جریان بود، اما در نهایت ۲ بر یک به سود نوآبیچ خاتمه یافت تا حسن بیگی برای رسیدن به سکوی سوم به دیدار ارسلان اوزان، کاراته کای ترک تبار هلند بشتابد، مبارزه ای که در پایان وقت قانونی ۴ بر ۴ خاتمه یافت و داوران ۳ بر ۲ رای به برتری حسن بیگی دادند.

در گام آخر هم نماینده کشورمان به مصاف شینهورا از ژاپن رفت و توانست در یک مبارزه هوشیارانه این حریف را ۳ بر صفر شکست دهد و گردن آویز برنز را به خود اختصاص دهد.

دیگر مدال برنز ایران در روز نخست این رقابتها را فرید حقیقی در کاتای انفرادی کسب کرد.

در کاتای انفرادی مردان فرید حقیقی با نتایج مشابه ۵ بر صفر مقابل حریفانی از سوئیس، ترکیه، روسیه و ترکیه به پیروزی رسید. حقیقی در نیمه نهایی مقابل “ریو کیونا” از ژاپن ۳ بر ۲ مغلوب شد تا در گروه بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد. در این گروه حقیقی ۳ بر ۲ ایوان ارمنگ از کرواسی را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

شکست آنتویو دیاز ونزوئلایی قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ از حوادث مهم مسابقات کاتای انفرادی بود. دیاز که پس از چهار برد، در مصاف با حریف ژاپنی‌اش تن به شکست داده بود، در گروه بازنده‌ها کاتارویی از کویت را شکست داد و به همراه حقیقی بر سکوی سوم قرار گرفت.

ریو کیونا و ایتارو اوکی دو نماینده ژاپن در این بخش بودند که به فینال راه یافتند.

این رقابتها فردا (یکشنبه) به پایان می رسد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.