کشمش سیستم گوارش را تقویت می‌‌کند

این میوه کم‌ چرب بوده و برای افرادی که مشکل چربی دارند میوه خوبی است. سدیم آن نیز کم است و حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های B و D نیز است که آنتی‌اکسیدان برای بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری بیماری‌های دیگر مفید است. هم‌چنین این میوه می‌تواند در تقویت اعصاب و حافظه مفید باشد.

یک متخصص تغذیه گفت: خوردن کشمش هیچ مشکلی گوارشی ایجاد نمی‌کند و حتی سیستم گوارش را تقویت کرده و برای آن مفید است.

دکتر دردانه حسین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشمش میوه‌ای مغذی است که ویتامین و مواد معدنی زیادی دارد. علاوه بر این، ‌این میوه با داشتن مقدار زیاد کربوهیدرات حاوی انرژی بسیارزیادی است.

وی افزود: این میوه کم‌ چرب بوده و برای افرادی که مشکل چربی دارند میوه خوبی است. سدیم آن نیز کم است و حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های B و D نیز است که آنتی‌اکسیدان برای بیماری‌های قلبی و عروقی و بسیاری بیماری‌های دیگر مفید است. هم‌چنین این میوه می‌تواند در تقویت اعصاب و حافظه مفید باشد.

حسین تصریح کرد: کشمش به دلیل شیرینی زیاد ممکن است برای افراد دیابتی زیاد مفید نباشد، ولی قند آن نسبت به شیرینی‌های دیگر کم‌‌ضررتر بوده و درصورت استفاده کم در افراد دیابتی حتی می‌تواند مفید باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این میوه سرشار از مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن و پتاسیم است. هر ۱۰۰ گرم کشمش دو میلی‌گرم آهن دارد و اگر روزانه ۵۰ گرم کشمش مصرف شود بدن یک میلی‌گرم آهن دریافت می‌کند که میزان زیادی است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.