کفاشیان با قرار اخذ کفیل از دادسرا خارج شده است

۱۴م آذر ،

کفاشیان با قرار اخذ کفیل از دادسرا خارج شده است

گل: خبرها فدراسیون : کفاشیان معتقد است که به عنوان مطلع به دادسرای اوین رفته اما برای مطلع هیچگاه قرار صادر نمی شود مگر آن که در بازجویی و تحقیق مشخص شود که مطلع می تواند متهم هم باشد.

به گزارش فوتبال آنلاین ماجرا آنقدرها هم ساده نیست. اینکه تصور کنیم یک سین جیم ساده و سئوال جواب ابتدایی در بازپرسی اوین از ۹ صبح تا ۶ بعد ازظهر زمان برده باشد کمی از منطق دور است.سین جیم های یک بازپرس یا نماینده دادسرا اگر با قرار برایت مواجه نشود و طرف تبرئه نگردد، با صدور قرار تامین همراه است. قرار تامین،قیدی است محدود کننده آزادی که مطابق ترتیبات قانونی و برای امکان دسترسی به متهم، دربارهٔ وی اعمال می گردد. اخذ تامین، اولین اقدام رسمی است که پس از بازجویی از جانب مقام قضایی صورت می گیرد. مطابق ماده ۱۳۲ قانون آئین دادرسی کیفری، به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی در مواد لزوم و جلوگیری از فرار یا پنهان شدن و ا تبانی با دیگری، قاضی مکلف است از تفهیم اتهام بدوی یکی از قرارهای تامین کیفری را صادر نماید.

اخذ تامین از متهم، از اهمیت ویژه  ای برخوردار است. از یک سو اصل برایت ایجاد می کند تا تعیین تکلیف قطعی اتهام وارده به شهروندان هیچ گونه محدودیتی نسبت به اموال یا آزادی آنان وارد نشود، از سوی دیگر ضرورت تحقیق، ممانعت از فرار و تبانی و به ویژه جلوگیری از تضییع حقوق  دیگران و  … نیازمند این است که در پاره ای از موارد، قبل از اعلام نظر قطعی، آزادی متهم سلب یا محدودیت ها و تعهداتی برای او یا سایر اشخاص فراهم شود.

در ماده ۱۳۲ قانون ذکر شده، به انواع قرارهای تامین اشاره شده است. این قرارها عبارتند از:

۱)  التزام به حضور با قول شرف،

۲)  التزام به حضور با تعیین وجه التزام تا ختم محاکمه و اجرای حکم و در صورت استنکاف تبدیل به وجه الکفاله،

۳)  اخذ کفیل با وجه الکفاله ،

۴)  اخذ وثیقه اعم از وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی یا منقول و غیر منقول،

۵)  بازداشت موقت با رعایت شرایط مقرر در این قانون.

کفاشیان معتقد است که به عنوان مطلع به دادسرای اوین رفته اما برای مطلع هیچگاه قرار صادر نمی شود مگر آن که در بازجویی و تحقیق مشخص شود که مطلع می تواند متهم هم باشد.به عبارت دیگر ورودش به دادسرا شاید به عنوان مطلع بوده اما خروجش به عنوان متهم بوده است.و البته بین متهم و مجرم فرق بسیار است.

روند بازجویی ها بگونه ای بوده که او روز قبل با قرار اخذ کفیل می توانست از دادسرا خارج شود. دبیرکل فدراسیون به عنوان کفیل او حاضر شد اما مورد موافقت قرار نگرفت تا اینکه عزیزالله محمدی با حضور در دادسرا و امضای اوراق کفالت ، مجوز خروج آقای رییس را دریافت کرد. آنگونه که در بالا گفته شد کفالت نوع سوم قرار تامین است و بسته به نوع اتهام و شدت آن ، قرارهم تشدید می گردد پس اتهام کمی متوجه کفاشیان نبوده وگرنه با یکی از انواع التزام ها ، از دادسرا خارج می شد.

مشکلاتی که توسط مشاور سابق آقای رییس به وجود آمده حالا زمینه ساز این شرایط گردیده و می گردد گفت ماه عسل کفاشیان به سر آمده و حتی بحث بر سر «اخذ استعفای رییس» هم به میان آمده و بعضی معتقدند این مسئله هم قطعی شده و باید صندلی پرطمطراق طبقه چهارم فدراسیون را به نام نفر تازهی سند زد.اتهاماتی که به کفاشیان وارد شده او را در موضع ضعف قرار داده است. اتهاماتی که اگر چه شاید متوجه شخص او نبوده باشد اما در حوزه کاری او رخ داده و باید پاسخگوی اعمال مشاوری باشد که خودش وی را منصوب نموده است.

کفاشیان گفت و گویی هم با خبرنگار بخش خبری ۲۰و۳۰ داشته که البته هنوز پخش نشده و در آن وقتی از رفتن او از فدراسیون پرسیده اند پاسخ داده که «مجمع در این باره تصمیم گیری خواهد کرد» مجمعی که خبر می رسد تا دو هفته دیگر برگزار می گردد و با عزل رییس، مقدمات برگزاری انتخابات تازه ای را فراهم می سازد.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.