کمک های پزشکی ایران تحویل وزارت بهداشت سوریه شد

به گزارش ایرنا از دمشق، در مراسم تحویل این کمک ها که با حضور ‘محمد رضا رئوف شیبانی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران و ‘ وائل الحلقی’ وزیر بهداشت سوریه برگزار شد، تعداد زیادی از رسانه های داخلی و خارجی حضور داشتند.

وزیر بهداشت سوریه ضمن قدردانی از هدایای دولت و ملت ایران خاطر نشان کرد که این کمک ها سومین محموله از سری محموله های کمک رسانی ایران به سوریه به شمار می رود و قرار است محموله های دیگری نیز به تدریج وارد سوریه شود.

وی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان های سوریه به این آمبولانس ها و تجهیزات پزشکی اظهار داشت که این هدایای ایران از روز یکشنبه عملا به خدمت گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به سرقت و انهدام خودروهای آمبولانس و لوازم بیمارستان ها توسط گروه های تروریستی در سوریه اظهار داشت که ۳۵ بیمارستان از ارائه خدمات خارج شده بود که با کمک دوستان سوریه اکنون فقط ۱۲ بیمارستان به تجهیزات نیاز دارد.

الحلقی افزود که سوریه به خاطر حمایت از مقاومت تحت محاصره قرار گرفته است اما ملت سوریه در برابر همه فشارها ایستادگی کرده و خواهد کرد.

سفیر ایران نیز طی سخنانی اظهار داشت که ارائه کمک ها به سوریه در چارچوب همکاری منظم با این کشور و در ادامه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه صورت می گیرد.

وی گفت که پیش از این نیز دو محموله ۷۰ تنی و ۴۰ تنی شامل کمک مواد غذایی به سوریه ارسال شده بود.

شیبانی افزود که علاوه بر این ۱۵ دستگاه آمبولانس ۳۵ دستگاه آمبولانس دیگر نیز به تدریج برای سوریه ارسال خواهد شد.

وی افزود که در خصوص مجهز کردن بیمارستان ها به دستگاه های تولید برق و ارسال برخی داروها به سوریه با الحلقی هماهنگی لازم به عمل آمده است.

شیبانی اظهار داشت که ایران حجم توطئه علیه سوریه را درک می کند زیرا خود سه دهه با محاصره رو به رو بوده است.

وی گفت که ایران این سه دهه محاصره را به فرصت ابتکار و خلاقیت تبدیل کرد و تجهیزات اهدایی به سوریه دستاوردی از اندیشه و تلاش ایرانی است.

سفیر ایران گفت که هدف دشمنان سوریه تخریب زیرساخت های نظامی و غیر نظامی این کشور است اما ایران از هیچ تلاشی برای حمایت از سوریه فروگذار نخواهد کرد و در شادی و غم شریک ملت سوریه خواهیم بود.

وی در بخشی از اظهاراتش گفت: مردم سوریه راه خود را انتخاب کرده اند و هر جا مردم در کنار حاکمیت باشند اگر دنیا علیه آن بسیج شود هیچ کاری نمی تواند بکند.

شیبانی اظهار داشت که صف بندی هایی از قوای استکباری و نظام سلطه علیه سوریه شکل گرفته است، اما این اولین بار نیست که محور مقاومت (سوریه) امتحان پس می دهد . حوادث دیگری نیز به وجود آمده بود که محور مقاومت پیروزمندانه از آن خارج شد.

سفیر ایران افزود: برای ما افق روشن است چون جبهه حق همیشه پیروز می شود.

کمک های مزبور شامل ۱۵ دستگاه آمبولانس، دستگاه های دیالیز، اکسیژن ساز، دریافت نوار قلب، دی سی شوک،ونیلاتور و برخی لوازم دیگر پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های سوریه است.

خاورم**۱۴۳۱**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۵۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.