کمیته مشترک بررسی نرخ رشد جمعیت تشکیل شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تشکیل کمسیون مشترک بررسی نرخ رشد جمعیت کشور گفت: بجای ایجاد کمیسیون، یکی از کمیته‌های چندگانه کمیسیون‌های تخصصی بهداشت و اجتماعی به این موضوع اختصاص داده شود.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار نظر برخی نمایندگان مبنی بر احتمال تشکیل کمیسیون مشترک بررسی نرخ رشد جمعیت کشور ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: چنین موضوعی مطرح نبوده و شاید یکی دو نفر از دوستان عنوان کرده‌اند ولی در کل پارلمان چنین کاری را انجام نخواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: قبول داریم که بحث تنظیم جمعیت خانواده اولویت داشته و باید مورد توجه قرار بگیرد ولی ایجاد کمیسیون جدید نیازمند بازنگری در قانون داخلی مجلس بوده و تشکیل کمیسیون ویژه نیز برای شرایط حساس کشور پیش‌بینی شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دو کمیسیون بهداشت و اجتماعی به صورت تخصصی پیگیر موضوع تنظیم جمعیت هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیازی به تشکیل کمیسیون مستقل  جهت بررسی نرخ رشد جمعیت کشور نیست.

مصری در پایان پیشنهاد کرد: عاملان دخیل در این زمینه بجای تشکیل کمیسیون  مستقل،  یکی از کمیته‌های چندگانه کمیسسون اجتماعی و بهداشت  را به این مهم اختصاص دهند.

انتهای‌پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.