کنسولگری ایران: پیگیر سرنوشت ایرانیان ربوده شده در دمشق هستیم

در این اطلاعیه که رونوشت آن در اختیار دفتر ایرنا در دمشق قرار گرفت، آمده است: صبح امروز ۴۷ زایر ایرانی که قصد زیارت حرم حضرت زینب (س) را داشتند به دست گروه های مسلح دستگیر و ربوده شدند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به این که طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی نهادهای ذیربط در ایران اعزام رسمی زایران به سوریه متوقف شده، آمده است، زایران مزبور در قالب کاروان های آزاد راهی سوریه شده بودند و امروز در مسیر حرم حضرت زینب (س) در استان ‘ریف دمشق’ ربوده شدند.

کنسولگری ایران در سوریه خاطر نشان کرد، اطلاعات تکمیلی از جمله اسامی افراد ربوده شده از طریق کانال های ذیربط در وزارت امور خارجه به اطلاع وابستگان آنان خواهد رسید.

در همین حال ظهر امروز یک منبع آگاه در سفارت ایران در دمشق نیز اعلام کرد که مکان و محل نگهداری زایران ایرانی ربوده شده شناسایی شده است .

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق با اعلام این خبر افزود که پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق از طریق کانال های ذیربط برای آزادی زایران ربوده شده ادامه دارد.

در هفته های اخیر اعزام زایران ایرانی به سوریه به صورت دو روزه آغاز شده است که در این ارتباط تاکنون بیش از ۵۰۰ زایر به این کشور اعزام شده اند.

پیشتر نیز ۳۲ ایرانی شامل ۷ مهندس، ۲۲ زایر و ۳ راننده کامیون در مناطق شمالی و مرکزی سوریه ربوده شده بودند که تاکنون ۲۷ نفر از آنان طی مراحل مختلف آزاد و پنج نفر شامل دو مهندس و سه راننده همچنان در اختیار افراد مسلح هستند.

خاورم**۱۴۳۶**۱۴۳۱**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۱۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.