کیان افشار:دری اطلاعات کاملی از جریان تاریخی “کلاه پهلوی” دارد/بخش های جذاب “کلاه پهلوی” در راه است

بهاره کیان افشار بازیگر نقش “شادی مستشار نیا” در مجموعه “کلاه پهلوی” در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: به واسطه نزدکی چهره ام به شخصیت شادی که در ذهن ضیاء الدین دری بود برای بازی در این پروژه انتخاب شدم.
وی با اشاره به هشت سال تلاش خود برای ایفای نقش هر چه بهتر در نقش شادی اظهار داشت: کارگردان این مجموعه فیلمنامه قوی و جذابی را به نگارش درآورده بودند و من از سال ۱۳۸۳ که با این مجموعه قرارداد بستم سعی خود را برای ایفای هر چه بهتر نقشم کردم.
کیان افشار که اولین حضور حرفه ای خود را در “کلاه پهلوی” تجربه می کند، تصریح کرد: ضیاء الدین دری کارگردان کار، نهایت کمک و تلاش را در تفهیم نقش و شخصیت شادی به من داشت.
وی ادامه داد: حضور در کلاه پهلوی برای من یک دوره آموزش حرفه ای بازیگری بود.
این بازیگر با اشاره به کمک های ضیاء الدین دری افزود: ضیاء الدین دری فردی بسیار متبحر در امر کارگردانی و ساخت مجموعه های تاریخی و ماندگار است و من ایشان را گنجینه ای از دانش ها دانسته و رو در تمامی بخش های تاریخی این مجموعه دارای اطلاعاتی کامل و جامع هستند.
ایفاگر نقش شادی با اشاره ای کوتاه به این شخصیت تاریخی ابراز داشت: شادی به لحاظ صفات انسانی دارای ابعاد شخصیتی خوبی است ولی از دیدگاه تاریخی زنی بوده که در این داستان و در صدور حکم کشف حجاب تاثیرگذار است.
کیان افشار ادامه داد: شادی فکر می کند که کشف حجاب به آزادی هر چه سریع تر زنان ایرانی کمک می کند.
وی افزود: مردم نیت شادی را درک نمی کنند و افرادی مثل فروغ که مریلا زارعی ایفاگر نقش آن هستند به دلیل ریشه های مذهبی و پررنگ این دستور را مخالف حکم خدا و پیغمبر می دانند.
وی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی شادی تصریح کرد: شادی در قسمت های آینده به سوی مردم گرایش بیشتری پیدا کرده و در هر جایگاهی به یاری مردم می شتابد.
کیان افشار با بیان این مطلب که حضور در کنار بزرگان عرصه بازیگری مسئولیت مرا بیشتر می کرد گفت: با سابقه ناچیز من، حضور در کنار بزرگان و پیشکسوتان این عرصه مسئولیت مرا صدچندان می کرد.
وی افزود: اگر بین من و بزرگان این حرفه سکانسی مشترک بود آنها نهایت کمک و راهنمایی را به من می کردند و حضورشان برایم یک دلگرمی محسوب می شد.
این بازیگر ادامه داد: بخش های جذاب داستان در راه است ولی به طور کلی باور نمی کردم که این نقش رابا وجود پیچ و خم های بسیارش ایفا کنم.
کیان ا فشار با اشاره به نظر او درباره نگارش شخصیت شادی تصریح کرد: به دلیل موضوع تاریخی و پرپیچ و خم کلاه پهلوی من به عنوان بازیگر نمی توانستم دخالتی در متن داشته باشم و همه ما خودمان را به دست نقش و تحقیقات کارگردان سپردیم.
وی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد این نقش بر روی همه آثاری که در آینده بازی خواهم کرد سایه خواهد افکند.
وی خاطرنشان کرد: من ۸ سال با لحظه های شادی زندگی کردم و امیدوارم بتوانم کم کم آن حس و حال را از خودم دور کنم.
گفتنی است، بهاره کیان افشار دو فیلم سینمایی “گناهکاران” به کارگردانی فرامرز قریبیان و “هیچ کجا هیچ کس” را به کارگردانی ابراهیم شیبانی را آماده اکران دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.