کیک ماهی

در این کیک زیبا و خوشمزه فیله ماهی طعم‌دار قرار داده می‌شود و نتیجه نهایی، غذایی چشم‌‌نواز وخوشبو خواهد بود که تمامی مواد آن توسط خودتان تهیه شده است. برخلاف تصور تهیه آن بسیار آسان است و زمان کمی می‌گیرد.

برترین مجله اینترنتی ایران

   در این کیک زیبا و خوشمزه فیله ماهی طعم‌دار قرار داده می‌شود و نتیجه نهایی، غذایی چشم‌‌نواز وخوشبو خواهد بود که تمامی مواد آن توسط خودتان تهیه شده است. برخلاف تصور تهیه آن بسیار آسان است و زمان کمی می‌گیرد.

www.bartarinha.ir


مواد لازم برای ۴ تا  ۶ نفر:

  •   فیله قزل‌آلا: یک  عدد  روغن: ۶ قاشق غذاخوری
  •   آرد سفید: ۲۰۰ گرم
  •  نمک: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  •   مخمر: ۷ گرم
  •   تخم‌مرغ: یک عدد
  •  آب ولرم: ۵۰ میلی‌لیتر
  •   شیر: ۵۰ میلی‌لیتر

روش تهیه:

۱ – روی فیله ماهی نمک و فلفل بپاشید. روغن را روی شعله متوسط داغ کرده و هر طرف ماهی را ۸ دقیقه در آن سرخ کنید. سپس پوست و تیغ‌های آن را جدا کنید و فیله ماهی را کنار بگذارید.

۲ – فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. مخمر را در آب حل کنید و با در بسته ۱۰ دقیقه در جای گرمی بگذارید تا مخمر عمل کرده و روی آن کف کند.

۳ – آرد و نمک را در یک کاسه الک کنید. شیر، مخمر و تخم‌مرغ را کم‌کم به آن اضافه کرده و با نوک انگشتان مخلوط کنید. تخم‌مرغ را بزنید  تا یکدست شود. سپس نیمی از آن را به خمیر اضافه کنید. خمیر را ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و یکدست شود و به دست نچسبد، در صورت نیاز کمی آرد به آن اضافه کنید.

۴ – خمیر را به ۲ قسمت که یکی از دیگری اندکی بزرگ‌تر است، تقسیم کنید. خمیر کوچک‌تر را پهن کنید و  ماهی را روی آن بگذارید. خمیر بزرگ‌تر را نیز پهن کنید. دور خمیر کوچک‌تر را با کمی آب مرطوب کنید. خمیر بزرگ را روی آن قرار دهید و دور آن را به هم بچسبانید و دور آن را برگردانید تا کاملا بسته شود.

۵ – کف یک قالب را آردپاشی کنید و کیک را روی آن بگذارید. با سلفون روی خمیر را آزادانه بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر  ور بیاید. سپس سلفون را بردارید و تخم‌مرغ باقیمانده را با قلم‌مو روی آن بمالید. به کمک یک چاقو روی خمیر را خط بیندازید.  سپس آن را ۳۰تا۳۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا خمیر پخته شده و  روی آن طلایی شود و با سالاد سرو کنید.

نکات:

 ۱ – به جای قزل‌آلا از هر فیله ماهی می‌توانید استفاده کنید.

۲ – می‌توانید خمیر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به صورت کیک‌های کوچک درآورید.

۳ – می‌توانید داخل خمیر را با ماهی و سبزیجات معطر ساطوری مثل ترخون، مرزه و جعفری پر کنید.

۴ – می‌توانید تنها از شیر یا آب در تهیه خمیر استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.