لاریجانی:مجامع بین‌المللی با شجاعت در برابر ترور نخبگان علمی کشورها، موضع ‌گیری کنند

خبرگزاری آریا – رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار معاون آموزشی مدیرکل یونسکو ، با اشاره به نگاه مثبت ملت ایران به یونسکو و حمایت کشورمان از این سازمان افزود: جایگاه و نقش یونسکو در حل چالش‌های فرهنگی و از میان بردن نابرابری‌های موجود در مواقع مختلف بسیار مهم است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی لاریجانی، با اشاره به ترور چند تن از دانمشندان هسته‌یی کشورمان افزود: ملت ایران انتظار دارد مجامع بین‌المللی به ویژه یونسکو با شجاعت بیشتری در مقابل این قبیل اعمال تروریستی که هدف آنها نخبگان علمی و فرهنگی کشورها است، موضع‌گیری کند.
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، انقلاب‌های مردمی را یک حرکت دموکراسی‌خواهی عمیق مردمی دانست و خاطر نشان کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی و تحول عمیق در عرصه اطلاع‌رسانی عامل اساسی در وقوع این حرکت‌ها بوده است.
وی همچنین نابرابری‌های فرهنگی ـ سیاسی را عامل اساسی در این روند دانست.
بر اساس این گزارش، آقای چیان تانگ معاون آموزشی مدیرکل یونسکو، در این دیدار که در حاشیه دومین نشست مجمع عمومی نمایندگان آسیا ـ اقیانوسیه برای آموزش، در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما صورت گرفت ضمن قدردانی از اقدامات مجلس شورای اسلامی در برگزاری این نشست، گفت: آموزش عمومی نقش مهمی در از میان بردن نابرابری‌های فرهنگی در جوامع مختلف داشته و یونسکو سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه کرده است.
وی افزود: پارلمان ایران نقش‌ هماهنگ‌کننده پارلمان‌های منطقه در این زمینه را دارد و تا کنون اقدامات موثری هم انجام داده است.
وی همکاری منطقه‌ای را عامل مهمی در ارتقای سطح آموزشی عمومی دانست و افزود: تجارب و دیدگاه‌های ارزنده ایران در این زمینه اندوخته و سرمایه مهمی برای سایر کشورها خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.