لاریجانی: ظرفیت‌های انرژی موجود در ایران قابل توجه بوده که باید از آن بهره برد/ هاز: شاهد گشوده شدن افق‌های جدید در روابط ایران با کشورهایی اروپایی هستیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدارسفیر سوئیس در تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی:

جولیو هاز سفیر تازه سوئیس در تهران با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جولیو هاز سفیر تازه سوئیس در تهران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ /۹/۹۲ با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا، علی لاریجانی با اشاره به سابقه روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با سوئیس گفت: نگاه مردم ایران به سوئیس، مثبت است و این کشور به عنوان یک کشور بی‌طرف می‌تواند نقش مفیدی ایفا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، تجاری و فرهنگی برای گسترش هر چه بیشتر سطح روابط وجود دارد اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از بسط همکاری‌ها و مناسبات براساس منافع متقابل در همه زمینه‌ها استقبال و حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این راستا از دوهمتای سوئیسی خود برای سفر به جمهوری اسلامی دعوت به عمل آورد. در ادامه این دیدار همچنین جولیو هاز سفیر تازه سوئیس در تهران ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت کشور متبوعش برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری و اقتصادی با کشورمان گفت: انتصاب اینجانب به عنوان سفیر کشور سوئیس در تهران با هدف تحکیم و گسترش هر چه بیشتر مناسبات با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت‌های موجود در ایران برای توسعه همکاریها و روابط فیمابین به ویژه در زمینه انرژی، قابل توجه و اعتناست که باید از آن کمال بهره را برد.

سفیر سوئیس با ابراز خرسندی از توفیقات حاصله در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب در ژنو ابراز امیدواری کرد که با گشوده شدن افقهای تازه در روابط ایران با مجموعه کشورهای اروپایی شاهد تحقق تمام زمینه‌های معطوف به تعمیق مناسبات در جهت منافع متقابل باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.